• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

اعلام ساعت کار موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز و ماه رمضان

  • کد خبر : 18741
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
اعلام ساعت کار موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز و ماه رمضان
گردشگرآنلاین - قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ساعت‌ کار موزه‌ها و مجموعه‌های تاریخی در نوروز ۱۴۰۲ و ماه‌ رمضان را اعلام کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین، علی دارابی ـ‌ معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ از افزایش ساعت کار موزه‌ها و اماکن تاریخی در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ و ماه رمضان تا ساعت ۲۱ خبر داد.

او در این‌باره گفت: با توجه به این‌که نوروز ١۴٠٢ با ماه مبارک رمضان مقارن شده است، بنا به دستور آقای ضرغامی ـ وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی ـ به‌منظور فراهم کردن امکان بیشتر برای مردم و مسافران عزیز، ساعت کار موزه‌ها، مجموعه‌های تاریخی و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی تحت پوشش این وزارتخانه، در ماه مبارک رمضان از ساعت ١٠صبح تا ٢١ تعیین شده است.

دارابی افزود: همه موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی تحت پوشش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ٢۵ اسفندماه پذیرای مسافران نوروز خواهند بود.

ساعت کار موزه‌ها و اماکن تاریخی در حال حاضر از ۸:۳۰ تا ۱۷ است و بلیت‌فروشی از کاخ‌موزه‌ها همچون سعدآباد، ‌ نیاوران و گلستان نهایت تا ساعت ۱۵:۳۰ انجام می‌شود.

نوروز نخستین روز سال خورشیدی ایرانی برابر با یکم فروردین ماه، جشن آغاز سال نوی ایرانی و یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران ایران باستان است.

در ایران ۴ روز نخست فروردین که مصادف با شروع نوروز است، تعطیل رسمی می‌باشد. این تعطیلات برای مدارس تا سیزده نوروز ادامه دارد.

در بخشنامه ۱۰۱۶ مورخ اول آبان ۱۳۴۷ به کلیه وزارتخانه‌ها و موسسات و بنگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت و بر طبق تصمیم جلسه مورخ ۱۶ اسفند ۱۳۴۶ هیئت وزیران، در فهرست تعطیلات رسمی در ایران؛ روز اول و دوم فروردین تعطیلات رسمی اعلام شده بود.

تعطیلات نوروز اصلی‌ترین و طولانی‌ترین تعطیلات در جمهوری آذربایجان است در این کشور تعطیلات نوروز ۷ روز است و از ۲۰ مارس (۲۹ اسفند) تا ۲۶ مارس (۶ فروردین) ادامه دارد.

اعلام ساعت کار موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز و ماه رمضان

اعلام ساعت کار موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز و ماه رمضان

منبع: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18741

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.