• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
7
سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل

ثبت ملی پادگان اردبیل نهایی شد

  • کد خبر : 118
  • 16 آگوست 2021 - 12:22
ثبت ملی پادگان اردبیل نهایی شد
گروه استان‌ها - سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: با تهیه نقشه‌ها و مستندات، مدارک حفظ حریم پادگان اردبیل در تاریخ ۲۵ خردادماه امسال تکمیل و به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از اردبیل، روح‌الله محمدی اظهار داشت: در راستای حفاظت از پادگان تاریخی اردبیلی، نقشه‌ها، مستندات و مدارک حفظ حریم پادگان در تاریخ ۲۵ خردادماه سال‌جاری تکمیل و به وزارتخانه ارسال شد.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل مدارک را شامل ضوابط و مقررات عرصه و حریم پادگان دانست و بیان کرد: عرصه شامل ساخت و سازهای داخل عرصه و حریم شامل ساخت و سازهای اطراف عرصه و بحث دیدمنظر است که تمامی اقدامات در راستای تعیین ضوابط عرصه و حریم انجام و تکمیل شده است.

وی با اشاره به ضوابط و مقررات در عرصه وحریم پادگان اردبیل اذعان کرد: براساس ضوابط حفظ عرصه و حریم پادگان، اقدامات فعالیت‌ها در پادگان باید با مجوزهای لازم انجام شود و هرگونه دخل و تصرف در عرصه و حریم آن به جز ضوابط تعیین‌شده ممنوع است.

محمدی ادامه داد: هرگونه احداث و حفر چاه، نصب تابلو، تردد ماشین‌های سنگین و دستگاه‌های لرزاننده در حریم و تفکیک و تجمیع املاک و تغییر کاربری در پادگان اردبیل ممنوع بوده و در صورت انجام باید بر طبق مجوزهای لازم باشد.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل حذف الحاقات در عرصه حریم پادگان را از دیگر ضوابط برشمرد و گفت: باید بناهایی که خارج از بافت اصلی پادگان اضافه شده حذف و بافت تاریخی حفظ شود.

وی اظهار کرد: بناهای موجود در عرصه وحریم نیز که ارتفاع آنها بیش از حد مجاز است بعد از پایان عمر و تخریب برای ساخت مجدد باید طبق ضوابط میراث بوده و حتی بکارگیری مصالح طبق ضوابط تعیین شده باشد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.