• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

افتتاح اولین هتل مناسب‌ برای معلولان در مشهد

  • کد خبر : 12637
  • 15 اکتبر 2022 - 9:46
افتتاح اولین هتل مناسب‌ برای معلولان در مشهد
گردشگرآنلاین - اولین هتل مناسب‌سازی شده برای معلولان در کشور با عنوان زائرسرای رئوف امروز در مشهد افتتاح شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از خراسان رضوی، عملیات اجرایی هتل مناسب‌ برای معلولان که به همت خیر یزدی محمدرضا شهسواری و حمایت بهزیستی ساخته شده از پاییز ۹۳ آغاز شده است. این زائرسرا با زیربنای ۵۷۹۰ متر مربع در ۹ طبقه با تعداد ۳۷ واحد و ظرفیت ۱۵۰ تخت اقامتی به همراه پارکینگ، رستوران و بخش اداری به بهره‌برداری رسیده است.

در ساخت این هتل تا جایی که ممکن بوده از کالای داخلی استفاده شده  و به نمادهای ایرانی-اسلامی هم توجه شده است. پشت بام هتل‌ رئوف نمونه‌ای از بادگیرهای یزد است. زائرسرای رئوف فاصله زیادی تا حرم ندارد و فاصله زمینی آن کمی از یک کیلومتر بیشتر است.

محمدرضا شهسواری، خیر سازنده زائرسرای رئوف در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معلولان فرشته‌هایی هستند که ما می‌توانیم از طریق آنها ثواب به دست بیاوریم. معلولان خیلی مظلوم و غریب هستند، آمار آنها هم زیاد است.

وی ادامه داد: من می‌خواستم برای مددجویان شهر خودم کاری کنم، اما هنگامی که به بهزیستی تهران  که رفتم، گفتتند که بهتر است کار بزرگتری کنیم، من هم گفتم یا امام رضا قبول کن. آنچه اینجا می بینید جز خواست امام رضا(ع)  نیست با نیت امام رضا(ع) و امام جواد(ع) شروع کردم و امروز کار به نتیجه رسید.

اقتصاد مشهد بیشتر بر روی زعفران، زرشک، نبات، آجیل و خشکبار و چرم صنعتی (به‌صورت زینتی) و صنعت فرش قرار دارد. هم‌چنین زائران حرم رضوی و توریست‌ها از منابع درآمدزایی این شهر هستند؛ به‌طوری‌که صنعت هتل‌داری، یکی از صنایع پررونق در این شهر محسوب می‌شود و ۹۰٪ گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند، از مشهد دیدن می‌کنند. از دیگر محصولات مهم کشاورزی مشهد غلات، چغندر قند و محصولات جالیزی است.

مشهد تنها در فصل تابستان سال ۱۳۸۹ پذیرای بیش از ۱۳میلیون مسافر بوده‌است. وجود آرامگاه علی بن موسی الرضا در مشهد موجب شده‌است که سالانه تعداد زیادی از گردشگران و جهانگردان به مشهد سفر کنند.

افتتاح اولین هتل مناسب‌ برای معلولان در مشهد

افتتاح اولین هتل مناسب‌ برای معلولان در مشهد

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12637

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.