• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5

افتتاح فروشگاه «صنایع دستی» تولید سرپرستان خانواده در کرمان

  • کد خبر : 1848
  • 14 نوامبر 2021 - 10:43
افتتاح فروشگاه «صنایع دستی» تولید سرپرستان خانواده در کرمان

گردشگر آنلاین – اولین فروشگاه صنایع دستی تولید سرپرستان خانواده در کرمان با همکاری شهرداری و صندوق کارآفرینی امید افتتاح شد.

به گرارش سرویس خبری گردشگرآنلاین از کرمان، اولین فروشگاه صنایع دستی تولید سرپرستان خانواده در کرمان با همکاری شهرداری و صندوق کارآفرینی امید افتتاح شد، این فروشکاه به معرفی محصولات زنان سرپرست خانوار و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و جوانان می‌پردازد.

رئیس صندوق کارآفرینی امید کشور در سخنانی در آیین افتتاحیه این فروشگاه اظهار داشت: شاخص قصد کارآفرینانه در ایران کاهشی و از ۳۴ درصد به ۲۷ درصد رسیده و کسب و کارهای نوپا هم کاهشی بوده است که کرونا هم در این زمینه تاثیر دارد بنابراین باید تلاش کنیم سفارش پذیری در مراکز خدمات کسب و کار داشته باشیم.

اصغر نورالله‌زاده عنوان کرد: بسته‌بندی صنایع دستی، طراحی و کاربردی کردن صنایع دستی از اهمیت زیادی برخوردار است تا جزو اقلام ضروری زندگی مردم باشد و نه یک کالای لوکس و در این فروشگاه در کرمان باید خرید اقساطی هم ایجاد شود تا رونق تولید را با افزایش فروش داشته باشیم.

وی از آمادگی صندوق کارآفرینی امید برای ارائه تسهیلات در راستای احیای خانه‌های تاریخی شهر کرمان خبر داد و ابراز کرد: باید جمعه بازار را در فروشگاه سی‌سی دنبال کنیم تا به یک مرکز عرضه صنایع دستی تبدیل شود.

تلاش برای دستیابی به بازار در فروشگاه

رئیس صندوق کارآفرینی امید استان کرمان نیز اظهار داشت: این فروشگاه دو سال قبل با همکاری شهرداری کرمان کلید خورد و فقط بحث فروشگاه و کالا نیست بلکه نمایشگاه، فروشگاه و معرفی محصولات زنان سرپرست خانوار و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و جوانان است.

پورواجد ابراز داشت: امیدواریم در فروشگاه همچنین فضای اموزشی برای برندینگ، بسته‌بندی و ورود به بازار داشته باشیم و در این فروشگاه‌ها علاوه بر محصولات بونی هر استان محصولاتی از سایر استان ها به نمایش گذاشته می‌شود‌.

لزوم حضور بخش خصوصی برای احیای بافت تاریخی کرمان

سعید شعرباف‌تبریزی شهردار کرمان هم در سخنانی اظهار داشت: سال‌هاست در حوزه اقتصادی در تولید، توزیع و مصرف باید برنامه‌ریزی انجام دهیم سال‌ها تولید و توزیع دارای نگاه متمرکز بود و حدود ۴۰ سال است ادبیات تولید توزیع متغیر شده و تولید لزوما به صورت متمرکز و انبوه نیست به همین ادبیات به سمت تولید مجموعه‌های کوچک اما به هم پیوسته سوق یافته است.

وی ادامه داد: فروشگاه سی‌سی بر مبنای مدلی کار می‌کند که می تواند به سرعت گسترش پیدا کند و در شهرداری از این حرکت استقبال می‌کنیم.

شهردار کرمان ابراز داشت: در شهر کرمان به مرمت آثار تاریخی نیاز داریم و شاید شهرداری و میراث نتواند این کار را انجام دهد بنابراین تیم‌هایی می‌توانند در قالب کار مرمت و اقتصادی، بروکراسی اداری را دور بزنند و بتوانیم بخش زیادی از خانه‌های میراثی را احیا کنیم.

۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در کرمان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مجموعه‌هایی که فقط منابع ارائه می‌دادند و فضای حمایتی انجام نمی‌دادند رفتارشان تغییر کرده و تمام جوانب کار از تولید تا بازار را دنبای می‌کنند.

محمدرضا پورابراهیمی اضافه کرد: در استان کرمان فعالیت‌های اقتصادی خوبی در جریان است و نیازسنجی شرکت‌های بزرگ انجام شده تا بدانیم چه نیازهایی دارند که در کشور و یا استان کرمان وجود ندارد تا به تولید این کالاها توسط کارآفرینان برسیم که به اشتغال پایدار برسیم.

وی ابراز داشت: در استان کرمان طی یک تا دو سال آینده ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید داریم که اشتغال‌های خرد را هم به دنبال دارد.

۷۰ هزار هنرمند صنایع دستی در کرمان داریم

فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان عنوان کرد: ۷۰ هزار هنرمند در استان کرمان در ۱۰۱ رشته هنری داریم و مشکلی در حوزه تولید صنایع دستی وجود ندارد و نیازمند حمایت های بیشتر از هنرمندان در زمینه فروش و بازار هستیم.

معاون استاندار کرمان هم در این آیین اظهار داشت: امیدواریم زنجیره تولید تا فروش در فروشگاه سی‌سی به نتبجه برسد و این در حالی ست که صنایع دستی کرمان مغفول مانده است.

محرابی اضافه کرد: نوآوری، تجارت الکترونیک و تنوع محصولات لازمه موفقیت در بخش صنایع دستی است و در استان کرمان ظرفیت خوبی در صنایع دستی داریم و جهانی شدن محصولات را باید دنبال کرد.

منبع : فارس 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.