• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

افتتاح ۱۱ پروژه گردشگری همزمان با آغاز هفته دولت در فارس

  • کد خبر : 10595
  • 25 آگوست 2022 - 13:04
افتتاح ۱۱ پروژه گردشگری همزمان با آغاز هفته دولت در فارس
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از افتتاح ۱۱ پروژه مهم گردشگری در استان فارس به مناسبت هفته دولت خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، سید مؤید محسن‌نژاد اظهار کرد: «این پروژه‌ها توسط بخش خصوصی و با حمایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با استفاده از تسهیلات بانکی با حجم سرمایه‌گذاری به مبلغ ۲۲۷۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۹۳ نفر افتتاح می‌شود.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: «طرح‌های قابل‌ افتتاح شامل چهار اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان‌های شیراز، ممسنی، سپیدان، داراب است که با بهره‌برداری از آن‌ها زمینه اشتغال ۲۰ نفر فراهم می‌شود.»

او ادامه داد: «سه پروژه شامل یک اقامتگاه سنتی در شیراز با اشتغال‌زایی ۱۸ نفر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.»

محسن نژاد از بهره‌برداری مجتمع گردشگری در شهرستان سروستان خبر داد و گفت: «این پروژه بزرگ نیز در بنای ۱۸۰۲ مترمربع با اشتغال‌زایی ۳۰ نفر احداث‌ شده است، در این مجتمع گردشگری یک واحد اقامتی با ۱۲ اتاق و ۲۴ تخت به بهره‌برداری خواهد رسید.»

او در ادامه تصریح کرد: «در این هفته سه پروژه هتل، دو هتل در شیراز و یک هتل در شهرستان لامرد با اشتغال‌زایی ۲۵ نفر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.»

استان فارس یکی از استان‌های ایران است که در بخش جنوب این کشور واقع شده‌است. این استان با مساحتی در حدود ۱۲۲٬۶۰۸ کیلومتر مربع، چهارمین استان بزرگ ایران و با جمعیتی معادل ۵٬۰۵۴٬۷۰۰ تن، بر طبق برآورد جمعیتی سال ۱۴۰۰ خورشیدی مرکز آمار ایران، چهارمین استان پرجمعیت ایران به‌شمار می‌رود. بر اساس تقسیمات کشوری سال ۱۴۰۰ خورشیدی، استان فارس به ۳۷ شهرستان، ۹۷ بخش و ۱۲۰ شهر تقسیم شده‌است.

آب و هوای استان فارس در نقاط مختلف این استان به سه گونه کوهستانی، معتدل و گرم تقسیم می‌شود. استان فارس با وجود جاذبه‌های متعدد فرهنگی، تاریخی، طبیعی و مذهبی، یکی از مراکز مهم گردشگری ایران است. همچنین شماری از مراکز مهم دانشگاهی ایران نیز در این استان واقع شده‌است.

فارس دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و مذهبی بسیاری است که تاکنون ۲۹۰ جاذبه گردشگری در استان فارس شناسایی شده‌است که به‌طور متوسط ۱۲ جاذبه در هر شهرستان وجود دارد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10595

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.