• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

افتتاح ۳۰ اقامتگاه بوم‌گردی در گیلان

  • کد خبر : 12941
  • 19 اکتبر 2022 - 10:36
افتتاح ۳۰ اقامتگاه بوم‌گردی در گیلان
گردشگرآنلاین - سرپرست معاونت گردشگری استان گیلان بیان کرد: «۳۰ پروژه بوم‌گردی از ابتدای امسال در استان افتتاح شده و ۲۰ پروژه دیگر تا پایان سال به ظرفیت اقامتی استان اضافه می‌شود.»

به‌گزارش گردشگرآنلاین از گیلان، رضا حسن پور با اعلام این خبر افزود:«امسال ۳۰ پروژه گردشگری و اقامتگاه بوم‌گردی در گیلان با اعتباری حدود ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.»

سرپرست معاونت گردشگری استان  گیلان با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی گامی بزرگ برای توسعه گردشگری طبیعت(اکوتوریسم) و گردشگری روستایی در استان است، افزود: «۱۳۵ مورد از این اقامتگاه ‌ها در استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند و ظرفیتی نزدیک به ۳۰۰ اتاق و بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده شده است.»

حسن پور یادآور شد: «هم‌اکنون در استان ۵۵ موافقت اصولی در حوزه گردشگری با ایجاد اشتغال یک هزار و ۵۹۱ نفر صادر شده است و با پیگیری‌های انجام شده منجر به صدور ۱۷ پروانه ساختمانی و مجوز ایجاد و اشتغال ۳۸۴ نفر شده است.»

او گفت: «در میان موافقت اصولی‌های صادر شده ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۹ اقامتگاه سنتی و ۴ سفره‌خانه سنتی وجود دارد.»

گیلان با گیرایی‌های بسیار در زمینه‌های متعدد گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع دستی یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور است به‌طوری‌که این استان از ابتدای امسال تاکنون با دارا بودن سه هزار و ۴۸۳ مورد تاسیسات گردشگری، پذیرای بیش از ۵۵ میلیون مسافر شده است.

گیلان به دلیل برخورداری از طبیعت غنی و میراث فرهنگی و تاریخی از قطب‌های گردشگری ایران به‌شمار می‌رود که سالانه بیش از ۵ میلیون گردشگر را از سراسر کشور جذب خود می‌کند. از جمله می‌توان به روستای ماسوله و دژ قلعه رودخان در فومن، شهر لاهیجان و بازارهای انزلی و آستارا اشاره کرد.

منطقه گیلان دارای بارش فراوان است تا جایی که بارش سالانه شاید به ۱۲۰ سانتی‌متر هم برسد. مواد ساختمانی، جز صخره سخت، سریعاً خراب می‌شوند، و ساختمان‌های قدیمی تبدیل به تلی از آوار می‌شوند. درختان و علف‌های هرز بر این آوارها می‌رویند و ساختمان‌های قدیمی را تبدیل به تپه‌هایی پوشیده از گیاهان می‌کنند.

افتتاح ۳۰ اقامتگاه بوم‌گردی در گیلان

افتتاح ۳۰ اقامتگاه بوم‌گردی در گیلان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.