• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
حاجی‌بابایی:

اجرای طرح بازار همدان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به دست آورد

  • کد خبر : 61
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۷:۵۰
اجرای طرح بازار همدان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به دست آورد
گردشگرآنلاین - نماینده مردم همدان گفت: ۱۰۰ میلیارد اعتبار برای طرح بازار همدان و ۲۰ میلیارد اعتبار نیز برای دو مجتمع فرهنگی و گردشگری در نظر گرفته شده است.

به گزارش گردشگرآنلاین از همدان، حمیدرضاحاجی بابایی نشست هم‌اندیشی فعالان حوزه گردشگری در پساکرونا با بیان اینکه مشکل ما نه در حوزه بین‌المللی و ملی بلکه در خود همدان است، به طرح بازار همدان اشاره کرد و  اظهار داشت: علاوه بر همت برای معرفی تاریخ و تمدن ایران زمین، ابتدا باید به‌منظور رفع این مشکل، راه‌حل یافت.

وی با بیان اینکه  اقداماتی مانند احداث راه‌آهن، تراموا، اتوبان و غیره در راستای توسعه گردشگری انجام شده اند افزود: باید ابتدا خود همدان را ببینیم و بعد ادعا کنیم دنیا آن را ببیند.

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به لزوم توجه به نامگذاری همدان به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین و آورده‌هایی که این برند، می‌تواند برای همدان داشته باشد عنوان کرد: ۶۲۰ میلیارد اعتبار برای علوم پزشکی همدان و اجرای پروژه‌های آن جذب شده است.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته اجرای پروژه‌هایی مانند موزه منطقه‌ای غرب کشور و مخزن آن، موزه هنرهای معاصر، دو مجتمع فرهنگی و گردشگری از جمله اقدامات در راستای رونق گردشگری بودند.

نماینده مردم همدان  در مجلس ادامه داد: در دو سال گذشته همدان در حوزه گردشگری سلامت جزو ۸ استان نخست کشور بوده است که در این‌ بخش نیز  بیمارستان اکباتان و فاز نخست مرکز ملی سرطان غرب کشور از جمله ظرفیت‌های شاخص این حوزه به شمار می آید.

بیشتر بخوانید:
ثبت جهانی آثار همدان باید فارغ از برخوردهای سیاسی و جناحی رخ دهد
افزایش شفافیت و توسعه گردشگری با استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات
۲۰ اثر در همدان شایسته دریافت نشان ملی شدند
عبور مسیرقطار شهری از هگمتانه باعث تخریب میراث تاریخی خواهد شد

وی به وضعیت طرح بازار همدان اشاره کرد و افزود:  ۲۰۰ میلیارد اعتبار برای تکمیل و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای تجهیز بیمارستان اکباتان جذب شده‌است و این یعنی امسال  این بیمارستان با ۳۳۰ تختخواب به بهره‌برداری می‌رسد.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه باید کلنگ بیمارستان هزار تختخوابی گردشگری همدان به زمین زده شود گفت: در سال ۸۶ ساخت دو بیمارستان اکباتان و امام(ره) در مجلس مصوب شد که از این دو تنها بیمارستان اکباتان ساخته شده است.

وی بیان کرد: متأسفانه پروژه بیمارستان امام(ره) درطول سال‌ها از ردیف بودجه حذف و دوباره مصوب شد  که با این کار  پس از راه‌اندازی این بیمارستان تحت عنوان بیمارستان گردشگری، باید خانواده‌ها از خارج از کشور برای درمان و گردشگری به آن مراجعه کنند.

این مقام مسئول با این توضیح که با رونق گردشگری پزشکی و افتتاح بیمارستان های ذکر شده اشتغال به وجود می‌آید مطرح کرد: ۱۰۰ میلیارد اعتبار برای بازار همدان و ۲۰ میلیارد اعتبار نیز برای دو مجتمع فرهنگی و گردشگری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد هتل‌های همدان از ۱۱ هتل باید به ۵۰ هتل افزایش یابد گفت: با راه اندازی موزه منطقه‌ای غرب و دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام شهر، برای چندین نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

بازار همدان

طرح بازار همدان

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=61

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.