• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2

افزایش ماندگاری مسافران از ۴ به ۱۲ ساعت

  • کد خبر : 8110
  • 25 می 2022 - 9:06
افزایش ماندگاری مسافران از ۴ به ۱۲ ساعت
گردشگرآنلاین - استاندار سمنان از افزایش ساعت ماندگاری مسافران و گردشگران در این استان پهناور خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلای از سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در همایش “سمنان، میراث کهن” که در سالن تئاتر شهر فرهنگسرای کومش سمنان برگزار شد اظهار کرد: خوشبختانه افزایش ماندگاری مسافران در استان سمنان از چهار ساعت به دوازده ساعت رسیده که این امر نتیجه ی تلاش شبانه روزی همه دست اندرکاران و همراهی مردم را نشان می دهد.

وی از گردشگری به عنوان یکی از اشتغالزا ترین و پردرآمدترین ترین صنعت ها نام برد و افزود: امروزه و بعد از صنعت خوردو، صنعت گردشگری دومین صنعت درآمد زا و زود بازده جهان است.

استاندار سمنان ادامه داد: استان سمنان علاوه بر استان صنعتی، کشاورزی، معدنی و دانشگاهی، استان گردشگری نیز است و با وجود منابع طبیعی فراوان و آب هوای چهار فصل جزو استانهای برتر کشور در صنعت گردشگری است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای این استان در حوزه گردشگری و افزایش ماندگاری مسافران افزود:باید تلاش کنیم استان سمنان را از معبر به مقصد تبدیل نماییم.

هاشمی در ادامه با بیان‌ اینکه یکی از اقدامات مهم‌ در استان، افزایش خانه های بومگردی است، گفت: ایجاد خانه های بومگردی باعث افزایش اشتغال در این استان نیز شده است.

استاندار سمنان گفت: به دلیل تردد پرشمار زائرین از استان سمنان، فرصت طلایی نصیب ما شده است که از این ظرفیت استفاده کنیم ، لذا همه ما موظفیم زمینه را برای ماندگاری مسافرین در استان فراهم کنیم.

استان سمنان با بیش از ۷۲۹ گونه جاذبه طبیعی، تاریخی- فرهنگی و انسان‌ساخت، یکی از استان‌های دارای پتانسیل گردشگری در کشور محسوب می‌شود. از مجموع جاذبه‌های موجود در استان، ۸۶/۳۰٪ در شهرستان سمنان، سرخه و مهدی‌شهر و بقیه در سایر شهرستان‌ها توزیع شده‌اند.

از سال ۱۳۸۹ به بعد شهرهای سرخه و مهدی‌شهر از شهرستان سمنان جدا شده‌اند، اما در بسیاری از آمارها هنوز با هم آورده می‌شوند. همچنین شهرهای گرمسار و آرادان و نیز شاهرود و میامی، به همین صورت است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.