• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
مدیرکل میراث ‌فرهنگی خراسان رضوی مطرح کرد

افزایش نظارت بر تاسیسات گردشگری از طریق سامانه‌های جانا و سادرا

  • کد خبر : 3269
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۷:۵۹
افزایش نظارت بر تاسیسات گردشگری از طریق سامانه‌های جانا و سادرا

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: افزایش نظارت بر تاسیسات گردشگری از طریق سامانه‌های جانا و سادرا و هوشمندسازی فرآیندها و برنامه‌ها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین از خراسان رضوی، سیدجواد موسوی در جلسه با رئیس پلیس امنیت و اطلاعات استان خراسان رضوی اظهار کرد: سامانه سادرا مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی است که تمامی اطلاعات تاسیسات گردشگری تورهای گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و راهنمایان گردشگری ثبت شده است و آمادگی داریم به پلیس از این سامانه دسترسی بدهیم.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های هوشمندسازی برای افزایش نظارت‌ها بر مراکز اقامتی عنوان کرد: سامانه جانا نیز مرجع اطلاعات مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری است و تمامی تاسیسات گردشگری فعال در این سامانه ثبت و نظارت می‌شوند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی به نقش همکاری‌های پلیس و اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در راستای تسهیل سفر زائران اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر و مسافر را در استان خراسان رضوی میزبانی می‌کنیم، اما با کمترین چالش و مشکل در حوزه امنیتی و انتظامی مواجه بوده‌ایم.

موسوی به همکاری همه جانبه پلیس برای حفاظت از آثار تاریخی اشاره کرد و افزود: با توجه تعداد بالای آثار تاریخی و پراکندگی این آثار از ظرفیت‌های غیر سازمانی از جمله پلیس در حفاظت از آثار تاریخی استفاده کردیم و همواره پلیس پشتیبان و پاسدار میراث‌ فرهنگی بوده است.

به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین از خراسان رضوی،وی با اشاره به ارزش‌های بافت اطراف حرم مطهر رضوی تشریح کرد: در این بافت تاریخی، فرهنگی، تنها کالبد دارای ارزش نیست بلکه رفتارهای اجتماعی و فرهنگی مردم، خدمات‌رسانی، عملکردها و فعالیت‌های مردم در این بافت همواره مبتنی و در راستای خدمت به زائران بوده است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: آنچه ارزشمند است عشق، علاقه و ارادتی است که مردم به امام هشتم(ع) دارند و برای ابراز این عشق و علاقه با جان و دل در خدمت زائران آقا بوده‌اند. همچنین از خدمات و زحمات پلیس در حوزه‌های انتظامی و امنیتی قدردانی کرد.

سرهنگ امید نودهی، رئیس پلیس امنیت و اطلاعات استان خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به ارتباط کاری پلیس مهاجرت و گذرنامه، پلیس دیپلماتیک، و پلیس امنیت اخلاقی با حوزه گردشگری اظهار کرد: دفاتر خدمات مسافرتی، هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی در خط مقدم خدمت‌رسانی به زائران قرار دارند.

وی تاکید کرد: از آنجایی که موضوع ورود و هم بازگشت زائران از ایران حائز اهمیت است برای ارائه خدمات بهتر به آن‌ها، لازم است تعامل بیشتری بین پلیس مهاجرت و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی صورت گیرد.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، سرهنگ نودهی افزود: ساماندهی خانه مسافرها در شهر مشهد از مضوعات و دغدغه‌های مشترک پلیس امنیت و اطلاعات و اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی است.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.