• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

افزایش ۲ برابری قیمت مواد اولیه تولید “گیوه”

  • کد خبر : 11669
  • 18 سپتامبر 2022 - 13:06
افزایش ۲ برابری قیمت مواد اولیه تولید “گیوه”
گردشگرآنلاین - یک هنرمند پیشکسوت در رشته گیوه بافی از افزایش دو برابری قیمت مواد اولیه تولید گیوه خبر داد و گفت: این موضوع سبب گرانی این محصول دستباف شده و به تبع میزان فروش آن هم کاهش یافته است.

به گزارش گردشگرآنلاین، مادح مکی بااشاره به مشکلات این روزهای هنرمندان گیوه باف، اظهار کرد: افزایش دو برابری قیمت مواد اولیه تولید گیوه باعث شده تا قیمت تمام شده این محصول نیز دو برابر افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: نخِ گیوه از تبریز، پارچه اش از سوریه و لایه پوستی آن از پوست گاو کشتارگاه های داخل کشور تهیه می شود و در ماه های گذشته قیمت این مواد اولیه به شدت افزایش پیدا کرده است.

این هنرمند صنایع دستی اضافه کرد: قیمت هر جفت گیوه که سابقا حدود ۳۰۰ هزار تومان بود، اکنون به ۶۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده که این موضوع کاهش فروش ما را به دنبال داشته است.

مکی که حدود ۲۲ سالی است در شهر جوانرود در هنر گیوه بافی مشغول است، افزود: همچنین دستمزد بافنده هایی هم که برایمان کار می کنند افزایش پیدا کرده، تا جایی که سابقا  دستمزد بافت هر جفت گیوه ۱۰۰ هزار تومان بود که اکنون به ۱۷۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

به گفته این هنرمند صنعتگر، بافت هر جفت گیوه حدود سه روز زمان می برد.

وی در ادامه با بیان اینکه اوضاع بازار فروش گیوه خوب نیست، عنوان کرد: علیرغم اینکه کیفیت کار بالاست و تولید هم انجام می شود، اما از آنجایی که مردم در شرایط اقتصادی فعلی بیشتر کالاهای اساسی زندگی خود را خریداری می کنند، خرید گیوه دیگر در اولویت آنها قرار ندارد.

مکی با تاکید براینکه مسئولین معاونت صنایع دستی استان هم هیچ حمایتی از هنرمندان این رشته ندارند، عنوان کرد: اگر مسئولین در ورودی هر کدام از شهرستانهای استان با یک جانمایی مناسب، یک بازارچه یا نمایشگاه صنایع دستی احداث می کردند، شاید شاهد رونق دوباره صنایع دستی استان بودیم و شرایط کنونی بر هنرهای دست ساز ما حاکم نبود.

وی یکی دیگر از راه های افزایش فروش صنایع دستی را برپایی دوره ای نمایشگاه ها عنوان کرد و گفت: تا چند سال پیش هرساله تعدادی نمایشگاه ملی و استانی در سطح  استان برگزار می شد که کمک خوبی به افزایش فروش هنرمندان بود، اما چندین سال است که دیگر این نمایشگاه ها را نداریم.

این هنرمند گیوه باف در پایان گفت: از مسئولین میراث فرهنگی استان می خواهم که پای درد و دل هنرمندان صنایع دستی بنشینند و به پیشنهاداتشان توجه کنند و برای رفع مشکلاتشان قدم بردارند.

افزایش 2 برابری قیمت مواد اولیه تولید "گیوه"

افزایش ۲ برابری قیمت مواد اولیه تولید “گیوه”

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11669

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.