• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11

افزایش ۶ برابری صدور ویزا برای رونق صنعت گردشگری ایران

  • کد خبر : 2302
  • 27 نوامبر 2021 - 14:20
افزایش ۶ برابری صدور ویزا برای رونق صنعت گردشگری ایران

گردشگرآنلاین – مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه گفت: در حال حاضر پس از یک دوره ۲۰ ماهه مربوط به شیوع کرونا و فراگیری واکسیناسیون در دنیا و ایران، روند صدور ویزا در وزارت امور خارجه افزایش پیدا کرده است. هم‌اکنون برای برخی از کشورها صدور روادید را پنج تا ۶ برابر افزایش داده و از ۵۰۰ ویزا به ۳۰۰۰ مورد در روز رسانده‌ایم.

به گزارش گردشگرآنلاین، محمود ادیب شامگاه گذشته، چهارم آذر، در نخستین همایش فعالان صنعت گردشگری ایران و عراق که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با افزایش میزان صدور روادید در نظر داریم پس از یک دوره توقف ۲ ساله به دلیل کرونا، یک جهش اقتصادی در حوزه تردد و ورود و خروج اتباع خارجه به خصوص در صنعت گردشگری داشته باشیم. همکاران ما در وزارت امور خارجه با همت بالا این کار را آغاز کرده‌اند و امیدواریم این فعالیت‌ها فراگیر شود.

وی افزود: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم نیز توجه ویژه به همسایگان است. این سیاست در وزارت امور خارجه به طور جدی و از طریق وزیر امور خارجه و بخش‌های تخصصی وزارت‌خانه یعنی اداره‌ کل امور کنسولی پیگیری می‌شود.

مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه ادامه داد: حتی در دوره ۲۰ ماهه کرونا که تقریبا بخشی از فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی کشور تعطیل شده بود، با برنامه‌ریزی و تعریف برخی فرایندها زنجیره تردد اتباع خارجه قطع نشد و توانستیم با صدور روادید تجاری پس از یک دوره سه تا چهار ماهه از اسفند ۹۸ شرایط رفت و آمد به کشور را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید
آمادگی وزارت خارجه برای ارائه هرگونه خدمات موثر 
وزارت خارجه ظرفیت‌های استان‌ها را به کشورهای مختلف جهان معرفی کند
ویزای درمانی ایران در دوران کرونا
گردشگران اروپایی با مشاهده فرهنگ مسلمانان جذب اسلام می‌شوند
کمک اکسپوی ۲۰۲۰ دبی با ظرفیت ۲۵ میلیون توریست برای احیای گردشگری

به گزارش گردشگر آنلاین، ادیب خاطرنشان کرد: پس از آن بود که صدور روادید درمانی آغاز شد که همین موضوع کمک قابل توجهی به سر پا نگه‌ داشتن آژانس‌های گردشگری و شرکت‌های خدمات مسافرتی کشور کرد.

وی بیان کرد: روابط مردمی همواره فراتر از روابط سیاسی بین ۲ کشور ایران و عراق برقرار بوده است. دلیل روشن و بارز این موضوع نیز وجود بارگاه‌ و مراقد ائمه اطهار(ع) در کشورهای عراق و ایران بوده که همین مساله عامل پیوند قلب‌های ۲ ملت به حساب می‌آید. در مجموع حتی در سخت‌ترین شرایط این روابط در حال گسترش بوده و روز به روز رونق داشته است.

مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه عنوان کرد: از این پس امیدواریم با توسعه ارتباطات مردمی بتوانیم شاهد فرایند لغو کامل روادید میان ۲ کشور باشیم. در حال حاضر روادید از سوی ایران برای عراقیان از طریق هوایی و زمینی برداشته شده و امیدواریم در دولت عراق نیز هرچه سریع‌تر در این خصوص تصمیم‌گیری شود و پس از لغو روادید هوایی، روادید زمینی نیز لغو گردد تا ارتباطات مردمی ۲ ملت بیش از پیش گسترش پیدا کند.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.