• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

پویش کودکان سایبری تا امضای تفاهم نامه تور جهانی تنیس در کیش

  • کد خبر : 5252
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۳۷
پویش کودکان سایبری تا امضای تفاهم نامه تور جهانی تنیس در کیش

گردشگرآنلاین – آغاز پویش کودکان سایبری، برگزاری مسابقه استاندارد شطرنج، کاهش تصادفات، افزایش بارش باران و امضای تفاهم نامه برگزاری مسابقه بین المللی تور جهانی تنیس از جمله رویدادهای کیش در هفته گذشته است.

به گزارش گردشگرآنلاین، جزیره کیش در هفته گذشته از ۲۵ دی تا یکم بهمن شاهد رویدادهای مختلف بود که برگزاری سه رویداد ملی ورزش شامل ششمین مسابقات استاندارد شطرنج جزیره، قابت های اسکواش کلوز ستلایت بانوان و ادامه اردوی تیم های ملی بانوان و آقایان دوچرخه سواری از جمله آنها است.

برگزیدگان ششمین دوره مسابقات استاندارد شطرنج کیش پس از هشت دور رقابت نزدیک ۷۶ شطرنج باز کشور در سه روز مشخص شدند که هادی جلالی از تبریز، عماد بنی اسد از کرمان، وریا وحدتی از کیش، مجتبی نوری از خراسان شمالی، شهرام سالاری از هرمزگان و سیده هستی سیدی حلاج از خراسان رضوی به ترتیب رتبه های اول تا ششم این مسابقات را کسب کردند.

مسابقه حرفه‌ای ثبت جهانی اسکواش جام یاسی کیش نیز از ۲۸ تا ۳۰ دی با حضور ۴۳ ورزشکار در مجموعه اختصاصی اسکواش المپیک جزیره زیبای کیش برگزار شد و در این رویداد فرشته اقتداری ورزشکار کیشوند به مقام اول رسید و و آیلی نیری ،  غزال شرف پور و ستایش پزشکی به ترتیب مقام ها دوم تا چهارم را کسب کردند.

هفته گذشته دومین مرحله اردوی تدارکتی تیم های ملی استقامت و نیمه استقامت بانوان و آقایان که از ۲۲ دی آغاز شده بود پیگری شد و پس از ۹ روز تمرین برای کسب امادگی جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در هند و المپیک بازی‌های آسیائی چین به پایان رسید.

همچنین تفاهم نامه ای بین سازمان منطقه آزاد کیش و فدراسیون تنیس جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری مسابقه تنیس جام حذفی “بانوان و آقایان” و مسابقه بین المللی تور جهانی تنیس زیر ۱۸ سال در زمین های تنیس مجموعه المپیک جزیره کیش منعقد شد.

توقف ابلاغیه‌ تامین اجتماعی برای محاسبه‌ خدمات بیمارستان کیش

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، با اشاره به پیگیری‌های متعدد برای ایجاد مرکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی گفت: ابلاغیه‌ جدید سازمان تامین اجتماعی مبنی بر محاسبه‌ خدمات بیمارستان کیش به نرخ دولتی متوقف شد.

حسین شمسیان‌راد با اشاره به ابلاغی که اخیرا منتشر شده است، گفت: در زمانی که پیگیر موضوع تامین اجتماعی بودیم، ابلاغی به دست‌مان رسید که بر اساس آن بیمارستان تخصصی کیش از ابتدای بهمن‌ماه، ملزم به محاسبه‌ی خدمات خود با سازمان تامین اجتماعی به تعرفه‌ی دولتی خواهد بود.

وی ، ارائه‌ی خدمات در کیش بر اساس این ابلاغ را به حداقل ممکن اعلام کرد و ادامه داد: بلافاصله رایزنی‌هایی برای توقف اجرای این دستور که خلاف مصالح عمومی و رفاه مردم می‌باشد، انجام شد و درنهایت با گفت و گو با وزیر رفاه، وعده‌ی توقف این طرح در جهت رفع نگرانی‌های مردم داده شد.

رییس بیمارستان فوق تخصصی کیش هم گفت: با آغاز فعالیت بیمارستان کیش بیمه‌های مختلف خدمات خصوصی بیمارستان را پذیرفته اند و بر این اساس قرارداد فی مابین بسته و خدمات درمانی به بیمه شدگان در این بیمارستان ارائه می‌شود.

مصطفی نادعلی نژاد یادآور شد: : بیمه تامین اجتماعی نیز در حدود هشت سال و آن هم با توجه به مطالبه مردم و بیمه شدگان شروع به خرید خدمت کرد و تعرفه خصوصی بیمارستان را پذیرفته است.

 

 

بارش باران و افزایش نعمت های الهی

به گزارش گردشگر آنلاین، جزیره کیش در هفته گذشته شاهد بارش باران بود که در نتیجه این بارش ها جزیره به عنوان یکی از نقاط دارای مناطق گرم و خشک و تحت تاثیر آب و هوای بیابانی شاهد بارش ۱۵ میلیمتری باران بود.

محمود بهرامی رییس اداره هواشناسی کیش در این ارتباط گفت: بارش باران در این جزیره طی سال زراعی جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۹ برابر افزایش یافت به گونه ای که در سال زراعی جاری تا کنون (یک مهر تا ۲۸ دی ۱۴۰۰) جزیره کیش بر اثر چندین دور فعالیت سامانه های بارشی شاهد ۴۶ میلیمتر بارش بود.

همچنین پس از خروج سامانه بارشی از کیش، این جزیره در اواخر هفته گذشته شاهد روزهایی همراه با وزش باد و تند باد بود که در این ایام حداکثر سرعت باد در جزیره به صورت لحظه ای تا ۳۵ کیلومتر بر ثانیه نیز افزایش یافت.

وزش باد در روزهای پنجشنبه و جمعه باعث بروز برخی مشکلات در جزیره از جمله شکستن شاخه های درختان در معابر بود که توسط نیروهای فضای سبز و پاکبنان جمع اوری شد.

 

نجات یک لنج صیادی از غرق شدگی

به گزارش گردشگر آنلاین، بر اثر شدت افزایش باد، طوفان و بارش باران به دلیل باز شدن طناب یک لنج صیادی به بدنه اسکله برخورد کرد که ماموران دریابانی پاسگاه پست کنترل شهید افراسیابی کیش با همکاری بومیان و صیادان از غرق شدن لنج صیادی جلوگیری کردند.

سرهنگ مهدی توانگر رییس پلیس راهور جزیره هم گفت: وقوع تصادفات در این جزیره طی ۹ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در بخش وقوع تصادف سه درصد و در بخش تصادفات جرحی یک درصد و تصادفات خسارتی سه درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه  وقوع تصادفات منجر به فوت در این مدت در مقایسه با ۹ ماه ۱۳۹۹ تغییر نداشته است یادآور شد: این روند توجه نسبت به این حوزه را دو چندان می کند که لازم است کیشوندان و مردم بیشتر نسبت به رعایت فرهنگ ترافیکی به عنوان یک جاذبه گردشگری احتمام داشته باشند.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی جزیره کیش هم گفت: ماموران دریابانی این فرماندهی در سال جاری موفق به کشف ۲۱۳ هزار لیتر سوخت قاچاق شدند و در جریان کشف این میزان سوخت قاچاق ۱۱۸ قاچاقچی دستگیر شدند و ۳۲ شناور حامل این کالا توقیف شده است.

سرهنگ محمدرضا رضایی رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش نیز گفت: پویش کودکان سایبری باهدف افزایش آگاهی عمومی همزمان با سراسر کشور در این جزیره آغاز شد و که این پویش با هدف افزایش آگاهی عمومی از مخاطرات فضای مجازی برای کودکان برگزار می شود.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.