• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

امضای ۳ تفاهم‌نامه برای سامان‌دهی و تسهیل ورود گردشگران و زائران

  • کد خبر : 8345
  • 05 ژوئن 2022 - 14:27
امضای ۳ تفاهم‌نامه برای سامان‌دهی و تسهیل ورود گردشگران و زائران
گردشگرآنلاین - شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی سه تفاهم‌نامه همکاری مشترک با طرف‌های خارجی و داخلی برای سامان‌دهی و تسهیل در ورود زائران و گردشگران خارجی امضا کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین، روح‌الله حسین‌زاده مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی و ملک ظفر عباس مدیرعامل یکی از هلدینگ های مسافرتی پاکستان تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه گردشگران و زائران زیارتی بین ایران و پاکستان امضا کردند.

این تفاهم‌نامه در راستای افزایش ورود زائران پاکستانی به ایران با مقصد قم و مشهد مقدس صورت گرفته است.

چندی پیش شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی طرح ملی و زیارتی را با عنوان مهمان امام رضا علیه‌السلام را آغاز کرد که یکی از اهداف این طرح تسهیل در ورود یک میلیون زائر خارجی به مشهد مقدس است.

همچنین در راستای طرح ملی مهمان امام رضا (ع) تفاهم‌نامه‌ای با سازمان توسعه روابط ایران و عراق امضا شد.

در تفاهم‌نامه‌ای که میان مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی و حسن پلارک رئیس سازمان توسعه روابط ایران و عراق امضا شد، طرفین بر سامان‌دهی و تسهیل ورود گردشگران و زائران عراقی به ایران به توافق رسیدند.

در راستای سامان‌دهی و تسهیل در ورود زائران خارجی برای زیارت حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در قالب طرح ملی مهمان امام رضا (ع) تفاهم‌نامه‌ای نیز میان حسین‌زاده و محمدمهدی قاسمی مدیرعامل یک هلدینگ بین‌المللی مسافرتی در افغانستان امضا شد.

اجرای تفاهم‌نامه‌های مذکور در بستر دفاتر خدمات مسافرتی جمهوری اسلامی ایران و اصناف مرتبط با گردشگری انجام خواهد شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، طرح ملی مهمان امام رضا (ع) از برنامه‌های شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی است که علاوه بر تسهیل در خدمات گسترده به زائران داخلی، ارائه تسهیلات به زائران خارجی را هم در دستور کار دارد.

حرم امام رضا مجموعه‌ای است با کانونِ آرامگاهِ علی بن موسی الرضا که دیگر مسجدها، آرامگاه‌ها، رواق‌ها، صحن‌ها، کتابخانه‌ها و موزه‌ها را دربر می‌گیرد. مسجد بالاسر و مسجد گوهرشاد نیز از مهم‌ترین بناهای پیوسته به این حرم هستند.

منبع: اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.