• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

امضای ۴۴۰ میلیون دلار سند همکاری در همایش سرمایه‌گذاری «دوشنبه اینوست»

  • کد خبر : 1476
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
امضای ۴۴۰ میلیون دلار سند همکاری در همایش سرمایه‌گذاری «دوشنبه اینوست»
گردشگرآنلاین - در پایان همایش بین المللی «دوشنبه اینوست 2021»، 11 سند همکاری به مبلغ بیش از 5 میلیارد سامانی (بیش از 442 میلیون دلار) به امضا رسید.

به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین،در پایتخت تاجیکستان همایش بین المللی سرمایه گذاری تحت عنوان «دوشنبه اینوست ۲۰۲۱» برگزار شد که تعداد زیادی از سرمایه گذاران و تاجران خارجی و داخلی را گردهم آورد.

این همایش در چارچوب دستور «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان مبنی بر تضمین توسعه پایدار اقتصادی و بر اساس تحقق برنامه بین دولتی جامعه همسود تحت عنوان «دوشنبه پایتخت فرهنگی همسود در سال ۲۰۲۱» برپا شد.

در ابتدای این همایش «رستم امامعلی» شهردار پایتخت تاجیکستان به صورت مجازی به مهمانان و شرکت کنندگان خوش آمد گفت و اظهار داشت که همایش مذکور با هدف ایجاد شرایط مطلوب برای بهبود بیشتر فضای سرمایه گذاری، توسعه تجارت، تقویت همکاری با تجار محلی و خارجی و سرمایه گذاران و همچنین توسعه اقتصادی این کشور برگزار شده است.

شهردار دوشنبه در سخنان خود همچنین خاطرنشان کرد: اجرای موثر اصلاحات اقتصادی در سال‌های اخیر امکان رشد مستمر اقتصاد کشور را فراهم کرده و با ارائه فرصت و امتیازات به مشاغل کوچک و متوسط منجر به ایجاد هزاران شغل جدید و کاهش قابل توجه سطح فقر شده است.

در این همایش همچنین معاون نخست وزیر تاجیکستان، نمایندگان عالی رتبه کشورهای خارجی و روسای شرکت‌های سرمایه گذاری، تجار و سایر مقامات رسمی شرکت و سخنرانی کردند.

در همایش بین المللی دوشنبه اینوست حدود ۴۰۰ مهمان از کشورهای خارجی، سرمایه گذاران، کارآفرینان و شرکای توسعه شرکت کردند.

در چارچوب این رویداد بین بخش‌های دولتی و خصوصی، تاجران و سرمایه گذاران ۱۱ سند جدید همکاری به مبلغ بیش از ۵ میلیارد سامانی در زمینه ایجاد شرکت‌های صنعتی مشترک، از جمله در زمینه صنایع نساجی، داروسازی، پرورش گیاهان دارویی، انرژی، آموزش و پرورش و فناوری‌های نوآورانه به امضا رسیدند.

پس از پایان بخش رسمی این همایش، جلساتی با موضوعات «صنعتی شدن سریع کشور – چهارمین هدف ملی»، «دیجیتالی سازی حوزه حمل و نقل تاجیکستان»، «تاجیکستان – امکانات سرمایه گذاری در بخش انرژی»، «گردشگری و صنایع دستی» و «افزایش صادرات تاجیکستان» برگزار شدند.

در چارچوب این همایش همچنین مذاکرات دوجانبه کارآفرینان و سرمایه گذاران به صورت حضوری صورت گرفت.

در چارچوب همایش مذکور سرمایه گذاران و تاجران خارجی و محلی، نمایندگان سازمان‌های مالی بین‌المللی و شرکای رشد تاجیکستان از نمایشگاه «تاجیکستان ۲۰۲۱» و همچنین اماکن تاریخی و فرهنگی شهر دوشنبه، بازدید کردند.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1476

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.