• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

انتصاب چهره ملی برای توسعه مکران نشانه عزم دولت برای توسعه این مناطق است

  • کد خبر : 7681
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
انتصاب چهره ملی برای توسعه مکران نشانه عزم دولت برای توسعه این مناطق است

گردشگرآنلاین – یک فعال سیاسی و اجتماعی هرمزگان می‌گوید: انتصاب سردار حسین دهقان بعنوان دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکران با توجه به پیشینه وزارت دفاع و توان مدیریت در تراز ملی نشانه عزم بلند دولت برای توسعه این مناطق است.

به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین، کامران آتین « فعال سیاسی و اجتماعی» در یادداشتی درباره انتصاب سردار حسین دهقان از سوی رییس جمهور به عنوان دبیر اجرایی توسعه سواحل مکران آورده:

اکنون که بحمدالله مشکل انتخاب شهردار سیریک رفع گردید و فضا برای مدیریت شهری سیریک هموار شد،  لازم است شهرداران نوارساحلی از اعتبارات توسعه سواحل مکران برای زیرساخت ها و توسعه شهرها ، ایجاد دهکده های گردشگری و فرصت‌های سرمایه گذاری در این مناطق منسجم و با برنامه ی هدفمند پیشگام باشند.

مُکران منطقه‌ای زرخیر و توسعه این منطقه نیازمند فرصت، سرمایه، انسجام و هماهنگی بسیار بالا است، مکران مرواریدی پنهان در ایران‌، که باید قدر و منزلت آن شناخته شود و متناسب با آن سرمایه‌گذاری‌های ویژه‌ای صورت گیرد.

سواحل مکران در محدوده آب‌های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه‌های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است و این منطقه از حوزه گواتر و پسابندر چابهار آغاز شده و تا منطقه میناب هرمزگان ادامه دارد که ۶۰ درصد سواحل مکران در استان هرمزگان قرار گرفته است

ظرفیت‌های کلان تجاری،گردشگری و شیلاتی و اجرای طرح رزاق در سواحل مکران می‌تواند علاوه بر اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در منطقه، شرایط صادرات و ارز‌آوری را نیز فراهم سازد

سواحل مکران به عنوان یکی از قطب‌های مهم منطقه‌ای در حمل‌و‌نقل و مرکز اصلی کریدور بین‌المللی ترانزیت یک ظرفیت بزرگ اقتصادی کشور است.

سواحل مکران یکی از گذرگاه‌های اصلی کریدور جنوبی تجارت ایران و کشورهای حوزه خلیج‌فارس بوده و این ظرفیت را دارد که به منطقه‌ای ایده‌آل برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات محصولات مورد نیاز بازارهای مصرف و شاهراه اقتصاد دریایی منطقه‌ تبدیل شود.

سیریک و جاسک یکی از نزدیک‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مسیرهای دسترسی به تجارت کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان و برگ برنده ایران در تجارت جهانی و اقتصاد دریامحور است.

در این شرایط سخت و دشوار اقتصادی کشور و چالش معیشتی مردم ، توسعه سواحل مکران با اجرای طرح رزاق ، رونق بازارچه های مرزی ، ظرفیت‌های شیلاتی، کشاورزی، گردشگری، ذخیره انرژی، بندری و تجاری می‌تواند جهت رونق اقتصادی ، توسعه اشتغال و معیشت مردم نقش آفرین باشد.

ضمن آرزوی توفیق به سردار حسین دهقان در آن سنگر خطیر امیدواریم با اجرای برنامه‌های طرح توسعه سواحل مکران محرومیت در این منطقه زدوده شود و هم زیستی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب که همواره یکی از ویژگی‌های برجسته ایرانیان بوده در این منطقه به نمایش گذاشته شود.

انتصاب سردار حسین دهقان به عنوان چهره‌ای ملی و در تراز مدیریت کلان کشور می‌تواند افق روشنی را به روی اجرایی شدن تصمیمات کلان ملی و تحقق دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه توسعه سواحل مکران را به همراه داشته و دستگاه‌های مسؤول را در این باره به پای کار بیاورد.

منبع: فارس 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.