• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

انتقاد ضرغامی از جایگاه گردشگری تهران در صحن شورای شهر

  • کد خبر : 12463
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۳۴
انتقاد ضرغامی از جایگاه گردشگری تهران در صحن شورای شهر
گردشگرآنلاین - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نقد جایگاه گردشگری تهران گفت: جایگاه گردشگری در تهران به هیچ‌وجه جایگاه شایسته نیست، متاسفانه در سطح شهر تهران یک بیلبورد و یا تابلو معرفی منطقه گردشگری وجود ندارد.

به گزارش گردشگرآنلاین، عزت‌الله ضرغامی در نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به عنوان مهمان ویژه با قدردانی از دعوت شورا برای حضور در صحن علنی، گفت: حداقل سه هفته به نام‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وجود دارد که هر یک فرصت‌های مناسبی را برای توجه بیش از پیش به این حوزه‌ها فراهم می‌کند. همکاری‌های بسیار خوبی در چهارچوب‌های قانونی با مدیریت شهری داشتیم که ادامه پیدا خواهند کرد. نسبت به گردشگری جایگاهی که در تهران وجود دارد به هیچ وجه جایگاه شایسته این امر مهم نیست و با مزیت‌های بعضا بی‌نظیری که تهران در این حوزه دارد جایگاه گردشگری آن مناسب نیست.

او افزود: گردشگری در کشور ما در طول سالیان گذشته به بیماری تبدیل شده است که اگر در این حوزه سرمایه‌گذاری شود و از تخت بلند شود می‌تواند بسیاری از بیماران دیگر را بهبود دهد و بسیاری از پارامترها را ارتقاء دهد.

ضرغامی ادامه داد: قطعا گردشگری در سطح ملی از اهمیت بسزایی برخوردار است. در همین راستا در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ۲۰ محور مهم را احیاء کردیم که به عنوان مسائل اصلی وزارتخانه در دستور کار قرار بگیرند و در کنار این حوزه‌های ماموریتی رونق حوزه‌های گردشگری و میراث فرهنگی با جدیت دنبال خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: قطعا موضوع گردشگری امروز موضوعی فرابخشی است و دستگاه‌های عمومی، دولتی، خصوصی و … باید با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند تا شاهد رونق بخش گردشگری باشیم.

ضرغامی با اشاره به این‌که ۱۲ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های حاکمیتی مهم و مرتبط با حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به امضاء رسیده است، افزود: اقدامات مشترکی با این دستگاه‌ها انجام خواهد شد تا زیرساخت‌های مهم کشور در حوزه گردشگری توسعه پیدا کند. از سوی دیگر در مورد شهرداری به ویژه شهرداری تهران که خود دولتی محسوب می‌شود ما باید به عنوان مشاور در کنار آن قرار بگیریم تا مدیریت توانمندی مدیریت شهری در حوزه اجرا و مدیریت برای گردشگری و میراث فرهنگی رونق و توسعه را به همراه بیاورد. در حقیقت تهران خود می‌تواند قطب گردشگری کشور باشد.

او تاکید کرد: در سطح کشور تمام فاکتورهای گردشگری ارزان‌قیمت را احصا کردیم و این طرح به صورت فاز به فاز به پیش خواهد رفت و در این مسیر تلاش خواهیم کرد اقامتگاه‌های تهران رونق پیدا کند. تهران با همه مزیت‌هایی که دارد از جمله استقرار هتل‌های پنج ستاره، بیشترین موزه‌ها و کاخ موزه‌ها و همچنین حضور سه میلیون گردشگر از ۹ میلیون گردشگر کشور می‌توان آن را به عنوان یک فرصت بی‌نظیر مورد بهره‌برداری قرار داد.

او افزود: اما متاسفانه در سطح شهر تهران یک بیلبورد و یا تابلو معرفی منطقه گردشگری وجود ندارد. مردم باید بتوانند با ظرفیت‌های تهران آشنا شوند و در این زمینه مدیریت شهری می‌تواند کمک اثرگذاری داشته باشد. در حوزه‌های زیربنایی و زیرساختی تلاش خواهیم کرد که اقدامات حمایتی خود را داشته باشیم. باید برای گردشگری شهری برنامه جامع داشته باشیم و گردشگری تهران می‌تواند آنقدر خوب باشد که در هنگام تعطیلات به جای تشکیل ترافیک صف خروج از تهران مردم برای دیدن این شهر در تهران بمانند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع گردشگری دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: وجود ۱۵ میلیون دانش‌آموز در کشور ظرفیت بالقوه‌ای است که می‌تواند موجب رونق گردشگری دانش‌آموزی شود و از سوی دیگر ایجاد ارتباط با جوانان و نوجوانان را فراهم کند. دانش آموزان باید تا ۲۰ درصد وقت خود را بیرون از مدرسه بگذرانند که این وقت شامل همین بازدیدها و گردشگری‌ها است.

ضرغامی تاکید کرد: بی‌تردید تهران آنقدر مهم و پرموضوع است که هر چه در حوزه گردشگری آن کار کنیم باز هم کم است. بی‌تردید امروز باید از فرصت یکدست شدن سیاسی کشور استفاده کنیم و این فرصت را مغتنم بدانیم. اگر چنین اتفاقی نیفتد باز هم درگیری‌ها و تشکیل فراکسیون‌ها بین خود ما انجام خواهد شد. از همدلی سیاسی و فرهنگی باید بهره بگیریم و برای حل اختلاف‌ها نیز باید با یکدیگر صحبت کنیم و مشکلات را حل کنیم و در این مسیر تهران را به بهشتی تبدیل کنیم که موجب افتخار کشور باشد.

انتقاد ضرغامی از جایگاه گردشگری تهران در صحن شورای شهر

انتقاد ضرغامی از جایگاه گردشگری تهران در صحن شورای شهر

منبع: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.