• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

انتقاد عضو شورای شهر به بودجه خانه موزه‌های پایتخت

  • کد خبر : 18681
  • 02 مارس 2023 - 12:26
انتقاد عضو شورای شهر به بودجه خانه موزه‌های پایتخت
گردشگرآنلاین - یک عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تخصیص بودجه سالانه به برخی از «خانه موزه‌ها» در شهر تهران انتقاد کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، حبیب کاشانی در جریان بررسی بودجه مناطق شهرداری تهران برای سال آینده نسبت به اختصاص بودجه به برخی از خانه‌ موزه‌ها انتقاد کرد و گفت: برخی گمان می‌کنند بودجه شهرداری تهران ارثیه پدرشان و یا مهریه مادرشان است.

وی افزود: مردم با سختی عوارض را پرداخت می‌کنند. در یکی از مناطق مادر و پدر شهید چترشان را که پاره بود نشان می‌دادند و اعلام می‌کردند که برای عوارض پایدار شما برای جمع‌آوری زباله‌ها پول ندارند که انسان شرمنده می‌شود و ما برای تأمین این پول گلریزان کردیم.

کاشانی با بیان اینکه در این شرایط افرادی مانند انگل روی بودجه شهرداری تهران نشستند، افزود: سال‌هاست که سر این سفره نشسته‌اند اما چرا ماهی گرفتن را یاد نمی‌گیرند.

در ادامه این جلسه مهدی چمران ریاست شورای شهر تهران در واکنش به انتقاد کاشانی در خصوص خانه موزه‌ها گفت: ایشان خانه موزه دکتر حسابی در منطقه یک را می‌گویند که پیشتر نیز به من این موضوع را اعلام کردند.

کاشانی بار دیگر خطاب به ریاست شورای شهر تهران مدعی شد: «در این خانه موزه‌ها یادداشت‌ها را بر روی برگه‌های هشت گرمی با سربرگ طلایی می‌نویسند. برگه‌ای که رئیس جمهور هم روی آن نمی‌نویسد و برای اینکه این اعتبار را سالانه در بودجه شهرداری تهران قرار دهند برای فرزند من و شما هدیه در منزل ارسال می‌کنند.»

موزِه به مکان خاصی گفته می‌شود که در آن مجموعه‌ای از آثار باستانی، صنعتی، هنری و اشیاء باارزش را به معرض نمایش می‌گذارند. ۱۸ می مصادف با ۲۸ اردیبهشت ‘روز جهانی موزه’ است.

کلمهٔ موزه را از واژه یونانی  گرفته‌اند که نام تپه‌ای بوده‌است در آتن که در آن عبادتگاهی برای موزها که نه الهه هنر و صنعت بوده‌اند، ساخته شده بود.

در ایران ساخت اولین موزه به ناصرالدین شاه قاجار و پس از بازگشت وی از سفر اروپا نسبت داده می‌شود.

انتقاد عضو شورای شهر به بودجه خانه موزه‌های پایتخت

انتقاد عضو شورای شهر به بودجه خانه موزه‌های پایتخت

منبع: شورای اسلامی شهر تهران

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.