• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

انتقال اسناد مهم هلال احمر به سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی

  • کد خبر : 17411
  • 08 ژانویه 2023 - 12:45
انتقال اسناد مهم هلال احمر به سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی
گردشگرآنلاین - اسناد مهم و ارزشمند آرشیوی جمعیت هلال احمر متعلق به دوره زمانی ۱۳۶۱ تا ۱۳۹۲، به مخازن معاونت اسناد ملّی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران منتقل شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، اداره کل فراهم آوری و ارزشیابی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، در اجرای قانون و مقررات اسناد ملّی و اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان در حوزه اسناد ملّی ایران ، تعداد ۴۳۳ کارتن از اسناد ارزشمند و بسیار مهم جمعیت هلال احمر را پس از ارزشیابی، شناسایی، تفکیک و بسته‌بندی به مخازن اسناد آرشیوی معاونت اسناد ملّی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران منتقل کرد.

اسناد و مدارک انتقالی شامل محتویات مهم در ارتباط با فعالیت‌های جمعیت هلال احمر و اتخاذ تدابیر لازم در مواجهه با بحران‌های ناشی از حوادث طبیعی و ارائه خدمات امدادی به آسیب‌دیدگان در حوادث غیرقابل پیش‌بینی و طبیعی مانند زلزله و سیل و امدادرسانی، مکاتبات بحران خلیج فارس، لیست دفاتر اسامی اسرا و مفقودین هشت سال دفاع مقدس و غیره است.

این مجموعه پس از ضد عفونی و آفت‌زدایی، تنظیم و توصیف، استخراج و ورود اطلاعات در سامانه خدمات آرشیوی، برابر قوانین و مقررات، در دسترس برنامه‌ریزان، سیاست‌گذاران و سند پژوهان قرار خواهد گرفت که این امر موجب افزایش غنای محتوایی اسناد و مدارک آرشیو ملّی ایران خواهد شد.

سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران (ساکما) مؤسسه‌ای آموزشی، پژوهشی، علمی و خدماتی است که اساسنامه آن به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده‌است و ریاست کل آن را رئیس‌جمهور ایران منصوب می‌کند.

آغاز به کار رسمی کتابخانه ملی به سال ۱۳۱۶ بازمی‌گردد. در سال ۱۳۵۸ مرکز خدمات کتابداری، و در سال ۱۳۷۸ سازمان مدارک فرهنگی انقلاب اسلامی در کتابخانه ملی ادغام شدند و سرانجام در سال ۱۳۸۱ با تصویب شورای عالی اداری، کتابخانه ملی و سازمان اسناد ملی با هم ادغام شدند و سازمان فعلی شکل گرفت. سازمان اسناد ملی ایران در ۱۳۴۹ بنیان شده‌بود. اکنون این سازمان در دو ساختمان مستقل کتابخانه ملی ایران و گنجینه اسناد ملی ایران فعالیت دارد.

انتقال اسناد مهم هلال احمر به سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی

انتقال اسناد مهم هلال احمر به سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی

منبع: سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.