• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران صورت می گیرد:

انعقاد تفاهم نامه گردشگری میان ۳۲ شهر به مرکزیت بافق

  • کد خبر : 5711
  • 29 ژانویه 2022 - 20:38
انعقاد تفاهم نامه گردشگری میان ۳۲ شهر به مرکزیت بافق

گردشگرآنلاین – شهردار بافق از انعقاد تفاهم نامه گردشگری میان ۳۲ شهر به مرکزیت بافق و در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران خبر داد.

سید علی نوروززاده در حاشیه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگرآنلاین با اشاره به برنامه انعقاد تفاهم نامه گردشگری میان 32 شهر به مرکزیت بافق اظهار کرد: به دلیل ویژگی های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و به دلیل فعالیت های گسترده ای که طی سال های اخیر توسط شهردار بافق در زمینه گردشگری مثل احداث باغ ایرانی، پارک آبشار، ساماندهی بافت تاریخی، ثبت باغ ها و نخلستان های بافق، بوستان سازی و … داشته است چندین سال به عنوان شهر نمونه گردشگری شناسایی شده است و به این خاطر مورد توجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است.

نوروززاده اظهار داشت: به همین دلیل شبکه شهرهای همکار گردشگری ایران به مرکزیت بافق تشکیل می‌شود و هدف از آن استفاده از تجارب، امکانات و خدمات شهر ها در راستای کمک به رونق گردشگری یکدیگر است.

نوروززاده از سمنان، نجف آباد، زرند، دهاقان، لاهیجان، رامسر، کنگ، و …به عنوان شهرهایی یاد کرد که برای نعقاد این تفاهم نامه اعلام آمادگی کردند و گفت: با حضور وزیر گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور این تفاهم نامه در نمایشگاه بین المللی تهران منعقد می شود.

سید علی نوروززاده رونمایی از کتاب« شهر تاریخی و رویکرهای حقوقی و قانونی ملی و بین المللی» را یکی دیگر از برنامه های ویژه شهرداری بافق در این نمایشگاه اعلام کرد.

شهردار بافق با بیان اینکه کتاب شهر تاریخی و رویکرهای حقوقی و قانونی ملی و بین المللی،حاصل تلاش و پژوهش ۱۰ ساله دکتر ناصر مشهدی زاده دهاقانی است، گفت: در این کتاب به شهر تاریخی به عنوان میراث با ارزش فرهنگی و تاریخی پرداخته شده و جایگاه آن در برنامه ها و قوانین ملی و همچنین در شرح وظایف وزارتخانه ها و سازمانها بررسی شده است.

شهردار بافق ادامه داد: مؤلف در این کتاب علاوه بر طرح کنوانسیونها و معاهدات بين‌المللي ،ظرفیتها، زمینه ها و جایگاه شهر تاریخی، بافتها و محوطه های باارزش فرهنگی و تاریخی را برجسته کرده است.

نوروززاده خاطرنشان ساخت : این کتاب با حمایت شهرداری بافق به زیور طبع آراسته شده است.

گفتنی است غرفه شهرداری بافق در سالن ۳۸b نمایشگاه بین المللی تهران دایر و آماده بازدید علاقمندان به صنعت گردشگری و صنایع وابسته است

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5711

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.