• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7

انعقاد پیمان خواهرخواندگی بافق و شهری در رومانی

  • کد خبر : 5792
  • 31 ژانویه 2022 - 13:15
انعقاد پیمان خواهرخواندگی بافق و شهری در رومانی

گردشگرآنلاین – سفیر رومانی در ایران از آمادگی این کشور برای انعقاد پیمان خواهرخواندگی با شهر بافق خبر داد.

به گزارش خبرنگار واحد بین الملل گردشگرآنلاین، سفیر رومانی در ایران از آمادگی این کشور برای انعقاد پیمان خواهرخواندگی با شهر بافق خبر داد.اعلام آمادگی سفیر رومانی برای پیمان خواهر خواندگی بافق با یکی از شهرهای رومانی خبری خوب برای گردشگری این شهر است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری بافق؛ سفیر رومانی در بازدید از غرفه شهرداری بافق در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران گفت: متاسفانه هنوز به یزد و بافق سفر نکردند اما با بازدید از غرفه بافق متوجه شدم زمینه صنایع دستی مشترکی بین بافق و رومانی وجود دارد با این تفاوت که در شهر شما از درخت خرما استفاده می شود اما در رومانی از گیاهانی بومی تالابهای همان منطقه استفاده می شود.
وی در خصوص امکان ایجاد پیمان خواهرخواندگی بافق با یکی از شهرهای رومانی گفت: حتما امکان پذیر است فقط باید بررسی کنیم تا ببینیم کدام یک از شهرهای رومانی در زمینه فرهنگی و آداب و رسوم، شباهت بیشتری به بافق دارد تا این اتفاق زیبا و خوب رخ دهد.

از جمله جاذبه های گردشگری بافق یزد میتوان به این موارد زیر اشاره کرد:

شهرستان بافق یکی از قطب‌های معدنی کشور و نیز بزرگ‌ترین شوره‌زار و جاذبه کویری استان یزد می‌باشد که بی‌نهایت زیباست. این شهرستان همچنین مهم‌ترین منبع تأمین‌کننده مواد اولیه صنعت فولاد و آهن ایران می‌باشد که معادن عظیمی نظیر سرب و روی کوشک، فسفات آسفوردی، سنگ‌آهن چغارت و… را در دل خود جای داده است.

شهرستان بافق تنها شهرستان استان یزد می‌باشد که دارای نخلستان‌های پهناوری است و حاصل آن، صنایع‌دستی زیبایی از قبیل قالی، پادری، جارو، بادبزن، حصیر و محصول کشاورزی خرما می‌باشد.

شهر بافق زادگاه شاعر بزرگی همچون وحشی بافقی و روحانی انقلابی‌نظیر محمدتقی بافقی است که خانه‌های آن‌ها جزو جاهای دیدنی بافق به‌حساب می‌آید؛ علاوه بر آن کویرهای ریگ روان، آثار تاریخی، پارک‌های زیبای سرسبز و رودخانه شور در دل کویر نیز در زمره جاذبه‌های گردشگری بافق قرار دارند.

 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.