• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

اهداء تجهیزات ۳۰ هزار دلاری به خانه‌خلاق صنایع‌دستی کردستان

  • کد خبر : 1872
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
اهداء تجهیزات ۳۰ هزار دلاری به خانه‌خلاق صنایع‌دستی کردستان

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از دریافت تجیهزاتی به میزان حدود ۳۰ هزار دلار به منظور راه‌اندازی فاز اول خانه خلاق صنایع‌دستی استان خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از کردستان یعقوب گویلیان  اظهار کرد: پس تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر سرانجام پس از ۶ سال این تجهیزات تحویل این اداره‌کل شد که پس از نصب و آموزش، فاز اول خانه‌خلاق صنایع‌دستی استان فعالیت خود را به زودی آغاز خواهد کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان عنوان کرد: خانه‌های خلاق با رویکرد دست‌یابی به اهداف توسعه پایدار تحت نظارت سازمان ملل متحد یونیدو خدمات آموزشی، علمی و توسعه‌ای به جامعه هدف ارائه می‌دهند که به تبع در استان نیز این خدمات را همراه با ایجاد زیرساخت‌های انعطاف‌پذیر، ارتقای صنعت فراگیر و پایدار و تقویت نورآوری به فعالین  این بخش در  کردستان ارائه خواهد داد.

وی افزود: نقش وزارت خانه، استانداری کردستان، اداره‌کل کار، تعاون و رفاه‌اجتماعی و.. در دریافت این تجهیزات بسیار حائز اهمیت و تاثیر گذار بود، که قدردان تمامی حامیان این طرح هستم.

گویلیان عنوان کرد: فعالیت اصولی خانه‌خلاق صنایع‌دستی بی‌شک شتاب دهنده متمرکز و قلب تپنده تحولات صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی خواهد بود و  تولیدات در این خانه همگام با تکنولوژی روز دنیا، متناسب با محیط‌زیست پایدار و هویت ایرانی، اسلامی رقم خواهد خورد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: ایجاد فضای استفاده روزمره از صنایع‌دستی، پشتیبانی خدماتی و هویتی از اهالی این حوزه، ارائه خدمات به استارت آپ‌ ها و اصلاح گردش مالی در اکوسیستم آن تنها بخشی از آن چیزی است که بعداز فعالیت رسمی این خانه شروع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم به زودی شاهد رسیدن سایر تجهیزات خانه‌خلاق  کردستان باشیم تا بتوانیم فازهای بعدی این خانه را راه‌اندازی نماییم، بدون شک این اقدام موثر نوید بخش آینده روشن در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی استان است.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1872

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.