• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

اولین نشست جهانی گردشگری جوانان و نوجوانان به کام ایران تمام شد

  • کد خبر : 8807
  • 06 جولای 2022 - 12:26
اولین نشست جهانی گردشگری جوانان و نوجوانان به کام ایران تمام شد
گردشگرآنلاین - در دوره نخست از نشست جوانان و نوجوانان سازمان جهانی گردشگری، ایران از بین ۵۹ کشور به عنوان یکی از ۵ نایب رئیس این نشست انتخاب شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، دوره نخست از نشست نوجوانان و جوانان سازمان جهانی گردشگری که از ۶ تا ۱۲ تیرماه سال جاری در شهر سورنتو کشور ایتالیا برگزار شد، با به نمایش گذاشتن قدرت گردشگری برای توانمندسازی جوانان و نوجوانان، همبستگی و صلح بین‌المللی، به کار خود پایان داد.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، در مراسم اختتامیه این نشست همراه با الساندرا پریانته، مدیر این سازمان در منطقه اروپا، از جوانان و نوجوانانی که در این مراسم حضور فعالانه داشتند قدردانی کرد. در این مراسم همچنین والریا مازا، سفیر سازمان جهانی گردشگری برای گردشگری مسئولانه از این آینده سازان خواست راه خودشان را دنبال کنند و پس از بازگشت به زادگاهشان به مروجان گردشگری تبدیل شوند.

راهیابی ایران به فهرست ۵ کشور منتخب

اعزام دو نوجوان مستعد از سوی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای حضور و معرفی ظرفیت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران در این نشست، انتخاب ایران به عنوان نایب رییسی در این رویداد را به ارمغان آورد.

در این رویداد که با حضور ۱۳۰ نوجوان و جوان بین ۱۲ تا ۱۹ سال از ۵۹ کشور جهان برگزار شد، دو نوجوان ایرانی با استعداد و مسلط به زبان انگلیسی به نام‌های تارا قهرمانی و محمدحسین روهنده از سوی معاونت گردشگری با همکاری وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتخاب و به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران حضور یافتند و درباره ایده‌های نسل جوان برای توسعه گردشگری پایدار در قالب اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد به بحث و گفتگو پرداختند.

درخشش نمایندگان کشورمان و نبوغ آنها باعث شد جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از ۵ کشور منتخب از میان ۶۰ کشور در میان اعضاء هیئت رئیسه انتخاب شود. جمهوری اسلامی ایران، امارات متحده عربی، مراکش و جمهوری اوروگوئه، کشورهای عضو هیئت رئیسه و نائب رئیس هستند و پولولیکاشویلی رئیس هیئت.

از آنجایی که سازمان ملل متحد همواره بر نقش جوانان در ساخت آینده جهان تاکید دارد برنامه‌ریزی رویداد مربوطه با این رویکرد که رهبران آینده باید بتوانند از هم‌اکنون با مسائل و مشکلات موجود جهان امروز آشنا شوند و راه‌حل‌هایی مبتنی بر واقعیت را در ذهن خود شکل دهند،انجام گرفت.

بحران شیوع کرونا و نحوه مواجهه با موارد مشابه در آینده، آشنایی جوانان با مسائل روز گردشگری در مسیر تحقق اهداف توسعه پایدار  با هدف بهره‌گیری از راهکارهای خلاق نسل جوان و برپایی کارگاه‌های آموزشی متعدد در حاشیه این نشست و حضور برخی مقامات گردشگری برای تعامل با جوانان شرکت‌کننده نیز از جمله برنامه‌های جانبی رویداد مذکور بوده است.

در این رویداد هدیه‌ای از آثار صنایع‌دستی ایران به دبیرکل سازمان جهانی گردشگری اهدا شد و وی در نهایت به پاس تلاش و درخشش نمایندگان ایران، به آنها تقدیرنامه داد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.