• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

اکتشاف در «پمپئی» ادامه دارد

  • کد خبر : 9872
  • 10 آگوست 2022 - 10:40
اکتشاف در «پمپئی» ادامه دارد
گردشگرآنلاین - باستان‌شناسان چهار اتاق جدید را در خانه‌ای واقع در شهر تاریخی «پمپئی» کشف کرده‌اند.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از رویترز، باستان‌شناسانی که در شهر تاریخی «پمپئی» واقع در ایتالیا مشغول کاوش بودند، چهار اتاق جدید را در حالی در یکی از خانه‌ها پیدا کردند که هنوز اشیائی همچون بشقاب‌ و  کوزه‌ در آن وجود داشت.

صندوقچه‌ای که عجولانه خالی شده بود، یک گنجه چوبی،‌ میزی که بر روی آن کاسه‌های زینتی قرار داده شده بود از جمله آثاری هستند که توسط باستان‌شناسان در این خانه کشف شده‌اند.

این اکتشاف جدید می‌تواند اطلاعات جدیدی درباره زندگی مردم طبقه متوسط «پمپئی‌»‌ ارائه دهد. شهر «پمپئی‌» در سال ۷۹ میلادی بر اثر فوران آتشفشان کوه «وزوو»‌ زیر خاکستر مدفون شد و اکنون به عنوان یک پارک باستان‌شناسی، یکی از برترین مقاصد گردشگری ایتالیا محسوب می‌شود.

این خانه نخستین‌بار در سال ۲۰۱۸ توسط متخصصان کشف شد. باستان‌شناسان در یکی از اتاق‌خواب‌های این خانه بقایای یک تخت‌خواب و تکه‌هایی از پارچه یک بالش را کشف کردند.

در دهه‌های گذشته، کاوش‌ها در «پمپئی»‌ اغلب بر روی عمارت‌های مجلل ساکنان طبقه اشراف‌زاده این شهر تمرکز داشت، اما در سال‌های اخیر تمرکز بر کاوش درباره زندگی مردم طبقه متوسط و حتی خدمتکاران این شهر افزایش یافته است.

ویرانه‌های پُمپِی در نزدیکی شهر ناپل، کومونهٔ پُمپِی در ناحیهٔ کامپانیای ایتالیا قرار دارد. در آن‌جا آثاری از بناها و مردم شهر باستانی پُمپِی که بر اثر آتشفشان کوه وزوو (وزویوس) ویران شده به چشم می‌خورد. پُمپِی در کنار هرکولانیوم و بسیاری از مجموعه ویلاهای اطراف در منطقه؛ عمدتاً به صورت ویرانه زیر ۴ تا ۶ متر (۱۳ تا ۲۰ فوت) خاکسترهای آتشفشانی و خاک، در اثر آن فوران که در سال ۷۹ پس از میلاد اتفاق افتاد، مدفون شد.

این احتمال مطرح بوده‌است که مردم این شهر به خاطر گازهای سمی حاصل از آتشفشان کشته شده‌اند و پژوهشهای دیگر نشان داده آن‌ها به خاطر حرارت بالا جان باخته‌اند. برخی نیز بر پایه نامه‌هایی که ۲۵ سال پس از این ماجرا نوشته شده به این نتیجه رسیدند که مردم به خاطر استشمام خاکسترهای آتشفشان خفه شده‌اند. این شهر پس از آتشفشان به مدت ۱۵۰۰ سال مدفون شد. این شهر به صورت کاملاً اتفاقی در سال ۱۵۹۹ میلادی کشف شد. این شهر تاریخی که جزو میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود با بیش از دو میلیون و پانصد هزار بازدیدکننده در سال یکی از جاذبه‌های مهم ایتالیا به‌شمار می‌آید.

منبع: رویترز

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9872

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.