• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

ایجاد نقشه راه توسعه گردشگری نطنز ضروری است

  • کد خبر : 4707
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
ایجاد نقشه راه توسعه گردشگری نطنز ضروری است

گردشگر آنلاین – نماینده نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود ظرفیت گسترده گردشگری نطنز، این شهر نیازمند تقویت امکانات گردشگری و ایجاد یک نقشه راه است.

رحمت‌الله فیروزی پوربادی در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگرآنلاین درمورد ویژگی‌های منحصربفرد گردشگری نطنز اظهار داشت: نطنز یک شهر باستانی و متمدن با آثار تاریخی زیاد و روستاهایی چون ابیانه با معماری خاص، طَره و کِشه، امامزادگان متعددی چون امامزاده شاهزاده محمد و آقا علی عباس با شهره کشوری، اکو کمپ متین‌آباد، مسجد جامع نطنز و بسیاری آثار متعدد تاریخی دیگر است.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان زیرساخت‌های گردشگری خوبی دارد، بیان کرد: در چند سال اخیر، بوم‌گردی‌ها و هتل‌های متعدد در این شهر ساخته شده و آمادگی پذیرش مسافر را دارد ولی باز هم ایجاد یک نقشه راه برای توسعه گردشگری از سوی میراث فرهنگی گردشگری و تاریخی برای این منطقه ضروری است.

رحمت‌الله فیروزی پوربادینماینده نطنز بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی افزود: تقویت بخش خصوصی با ارائه تسهیلات برای فراهم کردن امکانات بیشتر، تبلیغ و تبیین فضاهای سیاحتی و زیارتی برای پذیرش گردشگران داخلی و خارجی در این منطقه از نیازهای گردشگری نطنز است.

وی با اشاره به پیشینه خوب شهر نطنز در بخش  چینی، قلمزنی، صنایع قالی‌بافی و خیاطی به عنوان صنایع دستی این منطقه بیان کرد: این منطقه حرف‌های زیاد درون حوزه برای گفتن دارد که می‌تواند از لحاظ گردشگری این منطقه را اغنا کند.

فیروزی مهمترین نیاز صنایع دستی نطنز را الگوسازی، حمایت و تقویت هنرمندان صنایع دستی و ارائه تسهیلات به آن‌ها برشمرد و گفت: بخش صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی گردشگری و تاریخی باید با ایجاد بازارچه‌هایی برای فروش و تعاملاتی برای ارسال کالاها نقش هدایت‌کننده هم در ارتقاء کیفیت کالا و هم فروش داشته باشد.

به گزارش گردشگر آنلاین از نطنز، نطنز، باغ شهری در میان بیابان‌های کویری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال شرق اصفهان است که اهالی سیر و سفر آن را بیشتر با روستاهای ابیانه، خفر یا جهنم سفید و جاذبه‌های گردشگری چون اولین اکو کمپ ایران، بلندترین محراب دو طبقه جهان اسلام و غار پریان می‌شناسند.

و صنایعی چون گیوه‌بافی، سرامیک‌سازی، خراطی و قالی‌بافی از هنرهای فاخر مردمان این سرزمین است که پیشینه طولانی طرفداران خاص خود را دارد.

با این وجود این شهرستان زیبا با آب‌وهوایی معتدل در میان بیابان برگرفته از بنا‌های تاریخی، طبیعی و زیارتی و هنر صنعت‌های زیبا است که نیازمند توجه و رسیدگی بیشتر در حوزه گردشگری و صنایع دستی است تا به مسافران بیشتری درس تاریخ و طبیعت‌گردی بدهد و روح مسافران را با ساعاتی بیشتر گذراندن در امامزادگان متبرک و خرید از هنر دست مردمان این سرزمین جلا دهد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.