• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

ایرانی‌ها وارد مکه می‌شوند

  • کد خبر : 22085
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
ایرانی‌ها وارد مکه می‌شوند
گردشگرآنلاین - رئیس ستاد مدینه در سازمان حج و زیارت، از آغاز سفر زائران ایرانی به شهر مکه خبر داد. ۱۴ کاروان از حجاج ایرانی که وارد شهر مدینه شده بودند از دوشنبه هشتم خردادماه به مکه سفر می‌کنند.

به گزارش گردشگرآنلاین، محمدجواد دانشیار گفت: تا پایان روز یکشنبه هفتم خردادماه، ۶۸ کاروان از زائران ایرانی با ۴۸ پرواز به مدینه رسیدند و تعداد زائران ایرانی در مجموع به ۹ هزار و ۷۸۰ نفر رسید.

رییس ستاد مدینه افزود:‌ طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۱۴ کاروان به زیارت روضه شریفه در مسجد پیامبر (ص) مشرف شدند. از دوشنبه هشتم خردادماه نیز که روز ششم اقامت نخستین گروه‌های اعزامی زائران ایرانی در مدینه است بعد از نماز عصر، حجاج در هتل‌ها آماده برگزاری مراسم وداع می‌شوند و به سمت مسجد شجره حرکت کرده و بعد از نماز مغرب و عشاء عازم مکه مکرمه خواهند شد.

او ادامه داد: امسال ایران برای تأمین مسکن حجاج در مدینه  ۱۸ هتل در اختیار دارد که ۸ هتل در منطقه مرکزی جنوبی و ۱۰ هتل در منطقه مرکزی غربی قرار دارد و می‌توان گفت محل اقامت زائران ایرانی جزو بهترین هتل‌هاست.

دانشیار گفت: بازدید مدام توسط نیروهای نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و بازرسی کل کشور به عمل می‌آید و تلاش همه بر این است که خدمات مورد نیاز حجاج به‌موقع تأمین شود و با کمبودی مواجه نشوند.

بنابر آنچه سازمان حج و زیارت اعلام کرده است: امسال تعداد ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی با احتساب عوامل اجرایی از طریق ۲۱ ایستگاه پروازی به حج اعزام می‌شوند.  ایستگاه‌های پروازی حج شامل تهران، اهواز، ساری، یزد، کرمان، رشت، اردبیل، تبریز، زنجان، شیراز، مشهد، اصفهان، زاهدان، چابهار، بندرعباس، قشم، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان و همدان است که دو ایستگاه قشم و چابهار امسال اضافه شده است.

برای اعزام حجاج ایرانی امسال به‌طور کامل از ظرفیت ناوگان هوایی داخلی استفاده می‌شود و در مجموع ۳۸۷ پرواز رفت و ۳۸۷ پرواز برگشت کار انتقال آن‌ها را انجام خواهد داد. پروازهای رفت حجاج به عربستان از سوم خرداد تا اول تیرماه خواهد بود و پروازهای برگشت نیز از ۱۳ تیر تا سوم مرداد انجام می‌شود.

ایرانی‌ها وارد مکه می‌شوند

ایرانی‌ها وارد مکه می‌شوند

منبع: سازمان حج و زیارت

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=22085

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.