• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1

بارگاه شمس، پروژه‌ای که از پیشرفت مطلوبی برخوردار است

  • کد خبر : 11157
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
بارگاه شمس، پروژه‌ای که از پیشرفت مطلوبی برخوردار است
گردشگرآنلاین - معاون امور مجلس و استان های وزارت میراث فرهنگی گفت: احداث پروژه بارگاه شمس از پیشرفت مطلوبی برخوردار است.

به گزارش گردشگرآنلاین از آذربایجان غربی، واحدی در جریان بازدید از پروژه احداث بارگاه شمس در خوی اظهار کرد: احداث پروژه از روند و پیشرفت مطلوبی برخوردار است و وزرات میراث فرهنگی با تمام توان از احداث این پروژه حمایت می کند تا پروژه در کم ترین زمان به بهره برداری برسد.

واحدی بابیان اینکه در تخصیص بودجه برای ادامه احداث پروژه نهایت تلاش و کمک های لازم را خواهیم کرد، افزود:  همواره اهمیت احداث سریع بارگاه شمس در دستور کار قرار دارد.

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی نیز در این بازدید اظهار کرد : تلاش های شبانه روزی برای تکمیل هر چه سریعتر بارگاه شمس ادامه دارد و هیچ و بهانه و مانعی برای احداث و تکمیل بارگاه شمس قابل قبول نیست.

به گزارش گردشگرآنلاین، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان از محل سفر رییس جمهور به استان به بارگاه شمس تخصیص یافت و در حال حاضر  این روند احداث پروژه بارگاه شمس با شدت و قدرت ادامه دارد و پیش بینی می شود در سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

آرامگاه شمس تبریزی از مکان‌های گردشگری و زیارتی خوی در استان آذربایجان غربی که به اعتقاد اکثریت محل مدفن شمس تبریزی می‌باشد. و همه ساله علاقه‌مندان شمس تبریزی از خوی و دیگر شهرهای ایران و حتی کشورهای همسایه در مراسمی بزرگداشت این صوفی و عارف را گرامی می‌دارند.

در زمستان سال ۹۷ با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور مجموعه یادمان شمس تبریزی با بودجه ۱۵ میلیارد تومانی کلنگ زنی شد.

در آبانماه سال ۱۳۸۹ خورشیدی مراسمی با عنوان کنگرهٔ بین‌المللی شمس تبریزی با حضور مولوی‌شناسان و شمس‌شناسان داخلی و خارجی در خوی و ارومیه برگزاری شد.

اثر تاریخی و ارزشمند  این مجموعه، مناره شمس تبریزی متعلق به سده ۶ ه‍جری قمری است که به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی استان آذربایجان غربی در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ با شماره ثبت ۹۶۶ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت. این مناره در صحن آرامگاه شمس تبریزی، از صوفیان و عارفان پرآوازه ایرانی وجود دارد.

پروژه بارگاه شمس از پیشرفت مطلوبی برخوردار است

پروژه بارگاه شمس از پیشرفت مطلوبی برخوردار است

منبع: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11157

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.