• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

بازارچه صنایع‌دستی در ورودی شهرها ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 18595
  • 27 فوریه 2023 - 10:10
بازارچه صنایع‌دستی در ورودی شهرها ایجاد می‌شود
گردشگرآنلاین - معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی گفت: ایجاد بازارچه صنایع دستی در محل ورودی شهرها، از جمله سیاست‌های جدید وزارتخانه در زمینه تقویت صنایع دستی است.

به گزارش  گردشگرآنلاین از اصفهان، مریم جلالی دهکردی در حاشیه گشایش دبیرخانه شهر ملی نساجی در کاشان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امیدواریم نوروز ۱۴۰۲ شاهد رونق بازارچه صنایع‌دستی در ورودی شهرها بوده و تشویق تقاضا و تولید را با هم داشته باشیم.

وی در مورد اهمیت جهانی شدن شهرها در حوزه‌های صنایع دستی، گفت: این موضوع نگاه سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان، تنظیم گران و تصدی‌گران توسعه و پیشرفت را نسبت به آن چیزی که ثبت جهانی شده را جلب می‌کند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، افزود: ارزیاب‌های صنایع‌دستی شورای عالی یونسکو، پرونده‌های صنایع‌دستی رشت، عبابافی بوشهر، کپوی دزفول و نساجی سنتی کاشان را بررسی می‌کنند که امیدواریم حاصل این گزارش‌ها، انتخاب آنها به‌عنوان شهرهای جهانی شود.

وی تصریح کرد: تمام این‌ شهرها باید نشان توسعه بگیرند و درباره آنها نگاهی توسعه‌محور داشته باشیم و صنایع دستی را به معیشت مردم متصل کرده و انعکاس پیشرفت و چشم‌انداز اقتصادی کنیم.

جلالی دهکردی افزود: گروه ارزیاب صنایع‌دستی یونسکو از کشور هند انتخاب شده‌اند که رشد نساجی در این کشور حرف اول را در جهان می‌زند و با توجه به شناخت ما از ارزیابان و هیجان‌انگیز بودن نساجی سنتی در کاشان، انتظار داریم که نتیجه مثبتی را شاهد باشیم .

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گفت: توسعه، اشتغال و زنجیره ارزش در ارزیابی شاخص‌ها مهم است و امیدواریم کاشان برای تولید، بسته‌بندی، توزیع و بازاریابی صنایع‌دستی در منطقه و جهان بیشتر تلاش کند.

به گزارش گردشگر آنلاین، گروه ارزیاب‌های جهانی صنایع‌دستی یونسکو با بررسی شاخص‌های صنعت نساجی کاشان برای معرفی و انتخاب شهر جهانی نساجی سنتی به مدت دو روز از مجموعه‌ها و کارگاه‌های سنتی بازدید می‌کنند که دیدار از مرکز هنرهای سنتی و صنایع‌دستی کاشان،کارگاه رنگرزی سنتی، کارگاه‌های زیلوبافی و زری‌بافی، پارک علم و فن‌آوری، بازار و کاروانسرای امین‌الدوله، فروشگاه‌های صنایع‌دستی، کارگاه شعربافی و خانه نساجی و افتتاح دبیرخانه شهر ملی در موزه تخصصی نساجی سنتی کاشان از برنامه‌های سفر دو روزه ارزیاب‌های جهانی صنایع‌دستی یونسکو خواهد بود.

بازارچه صنایع‌دستی در ورودی شهرها ایجاد می‌شود

بازارچه صنایع‌دستی در ورودی شهرها ایجاد می‌شود

منبع: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18595

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.