• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

بازدید از آثار تاریخی دامغان توسط ۲۰ هزار دانشجو و دانش‌آموز

  • کد خبر : 13326
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۰۹
بازدید از آثار تاریخی دامغان توسط ۲۰ هزار دانشجو و دانش‌آموز
گردشگرانلاین - سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: طرح بازدید بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز و دانشجوی بومی و غیربومی از آثار تاریخی و موزه تاریخ شهر دامغان آغاز شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از سمنان، مجتبی اکبرپور  با اعلام این خبر اظهار کرد: در اولین روز از اجرای طرح بازدید از آثار تاریخی دامغان، تعداد ۱۲۰ نفر از دختران مدارس نمونه و تیزهوشان دوره متوسطه از مجموعه امامزاده جعفر (ع)، مسجد تاریخانه، عمارت تاریخی لطفی و موزه تاریخ شهر دامغان بازدید کردند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان اضافه کرد: دفتر نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر، ادارات میراث‌فرهنگی و آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مرکز فرهنگی آموزشی سرای شهریاران دامغان در اجرای این طرح همکاری دارند.

اکبرپور با اشاره به اینکه حفظ و نگهداری از میراث‌فرهنگی، معرفی این آثار و آموزش نحوه حفاظت از میراث کهن یک وظیفه ملی و همگانی است تصریح کرد: اگر امروز شاهد نوشتن یادگاری در اماکن تاریخی هستیم، دلیل آن نبود آموزش صحیح در دوران کودکی و نوجوانی است.

وی ابراز داشت: نسل جدید باید بدانند که تخریب میراث‌فرهنگی، آسیب به بناهای تاریخی و خرید و فروش آثار تاریخی و فرهنگی کاری ناپسند و خطا محسوب می‌شود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان، کودکان را صاحبان فرهنگ آینده جامعه و حافظان اصلی میراث کهن ایران دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه گردشگری، آشتی دادن کودکان با تاریخ و مراقبت از آثار و بناهای تاریخی از طریق کودکان است.

وی یادآوری کرد: در شهرستان دامغان ۴۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده و تا کنون ۱۳۴ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

از آنجا که شهرستان دامغان با نام باستانی صددروازه، روزگاری پایتخت سلسله اشکانیان در دوران پیش از اسلام بوده است، قدمت آن به سالیان خیلی دور بازمی‌گردد. به همین علت، این شهرستان دارای آثار تاریخی فراوان و متعددی می‌باشد که به ثبت ملی و بین‌المللی رسیده‌اند. آثار تاریخی شهرستان دامغان را می‌توان به آثار متعلق به دوران پیش از اسلام و پس از اسلام دسته‌بندی نمود.

بازدید از آثار تاریخی دامغان توسط ۲۰ هزار دانشجو و دانش‌آموز

بازدید از آثار تاریخی دامغان توسط ۲۰ هزار دانشجو و دانش‌آموز

منبع: اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=13326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.