• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

بازدید از «پانتئون‌»‌ پولی می‌شود

  • کد خبر : 19244
  • 18 مارس 2023 - 10:05
بازدید از «پانتئون‌»‌ پولی می‌شود
گردشگرآنلاین - بازدیدکنندگان از «پانتئون»، یکی از محبوب‌ترین بناهای تاریخی ایتالیا، به زودی باید برای بازدید از این مکان هزینه ورودی پرداخت کنند.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ مقام‌های «رم»‌ اعلام کردند که بازدید از «پانتئون‌»‌،‌ یکی از قدیمی‌ترین و پربازدیدترین بناهای تاریخی «رم»‌ دیگر رایگان نخواهد بود و دریافت هزینه ورودی از بازدیدکنندگان به زودی آغاز خواهد شد.

هزینه ورودی هنوز تعیین نشده است،‌ اما بیشتر از ۵ یورو نیز نخواهد بود. البته کودکان و شهروندان رم از پرداخت این هزینه معاف خواهند شد.

این ساختمان ۲۰۰۰ساله اکنون به عنوان کلیسا مورد استفاده قرار می‌گیرد و بخشی از عواید حاصل از فروش بلیت‌ها به اسقف‌نشین رم اختصاص خواهد یافت.

بخش اعظمی از سود حاصل از فروش بلیت‌ها، یعنی ۷۰ درصد به وزارت فرهنگ اختصاص پیدا می‌کند که مسوولیت نظافت و نگهداری از این مکان را برعهده دارد.

تعیین هزینه ورودی برای «پانتئون»، واکنش‌های متفاوت بازدیدکنندگان را به دنبال داشت. برخی از بازدیدکنندگان مشارکت در پرداخت هزینه برای حفاظت از این مکان را منطقی عنوان کردند و برخی دیگر معتقد بودند که «پانتئون»‌ و سایر بناهای تاریخی باید به روی همه مردم باز باشند.

بازدید از سایر کلیساهای مهم «رم»از جمله «کلیسای سن پیترو» رایگان است، اما بازدید از موزه‌ها و سایر بناهای تاریخی از جمله «کولوسئوم» مستلزم تهیه بلیت است.

«پانتئون» که یکی از سالم‌ترین بناهای به جای مانده از رم باستان است،‌ بیشتر برای گنبدی به قطر ۴۳ متر شهرت دارد. این بنا در قرن اول پیش از میلاد به عنوان معبد ساخته شد.

درون پانتئون، مطابق این علاقه معماران رومی، یک کل واحد، همشکل و متکی به خود است که حجم‌ها یا دیوارهای نگه دارنده هیچ گسستی در آن پدیدنمی‌آورند، کلی است که بازدیدکننده را در خود جا می‌دهد بی آنکه او را محبوس کند، جهان کوچکی است که از طریق نورگیرش به سوی ابرهای گریزپا، آسمان آبی، خورشید، طبیعت کیهانی و خدایان راه می‌یابد. گریختن از سر و صدا و گرمای سوزان یک روز تابستانی رم و پناه آوردن به محیط خنک و عظمت آرام پانتئون، تجربه‌ای است که تقریباً در وصف نمی‌گنجد و هر کسی باید خود شخصاً آن را بیازماید.

بازدید از «پانتئون‌»‌ پولی می‌شود

بازدید از «پانتئون‌»‌ پولی می‌شود

منبع: خبرگزاری فرانسه

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19244

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.