• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

بازدید رئیس فرهنگی سفارت آلمان از مجموعه نیاوران

  • کد خبر : 11541
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
بازدید رئیس فرهنگی سفارت آلمان از مجموعه نیاوران
گردشگرآنلاین - تیمو اشتوم دبیر اول و رئیس بخش فرهنگی سفارت آلمان عصر چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ از مجموعه نیاوران دیدن کرد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، در بازدید از مجموعه نیاوران، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور و سرپرست این مجموعه و حدیث پازوکی، مشاور معاون بین‌الملل و همکاری‌های منطقه‌ای معاون اول رئیس جمهوری، رئیس فرهنگی سفارت آلمان را همراهی کردند.

ارتقای سطح تبادلات فرهنگی، تقویت و گسترش تعاملات بین موزه‌های دو کشور ایران و آلمان و برگزاری رویدادهای فرهنگی مشترک از جمله مباحث مورد تاکید در این بازدید بود.

همچنین در بازدید رئیس فرهنگی سفارت آلمان از پروژه‌های مرمتی مجموعه نیاوران، حاضران در خصوص مشارکت کشور آلمان در پروژه مرمت نقاشی خط ارزشمندی از کارل اشلامینگر هنرمند آلمانی که چندی پیش توسط گروهی از علاقه‌مندان به این مجموعه اهدا شده بود گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

در آستانه هفته میراث‌فرهنگی سال جاری، نخستین بازدید رایزن فرهنگی سفارت آلمان نیز از مجموعه نیاوران با هدف توسعه روابط فرهنگی انجام شد و بازدید حاضر در ادامه رایزنی‌های پیشین و تداوم همکاری‌ها صورت گرفته است.

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، در راستای اهداف کلان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر «دستیابی به جایگاه واقعی کشور به‌عنوان یکی از قطب­ های گردشگری جهانی از طریق توسعه کمی و کیفی گردشگری ملی، تنوع محصول و تطابق بازار با آن، ارتقاء کیفیت و استانداردسازی خدمات گردشگری و تسهیل سفر » و «شناسایی، پژوهش و مستند­سازی، معرفی، آموزش و ترویج حفاظت، احیا و بهره برداری خردمندانه از میراث فرهنگی (ملموس و غیرملموس)، طبیعی و هنرهای سنتی کشور» می‌باشد.

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، در راستای اهداف کلان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر «تقویت و تعمیق رابطه جامعه با مواریث و دارایی های طبیعی و فرهنگی و ارتقاء آگاهی های عمومی برای افزایش سرمایه اجتماعی بخش میراث فرهنگی (ملموس و غیرملموس)، طبیعی و صنایع دستی و گردشگری» و «توسعه ظرفیت ها و ارتقاء قابلیت های موجود در زمینه های میراث­ فرهنگی (ملموس و غیرملموس)، طبیعی، هنر و دانش سنتی و فناوری بومی، صنایع دستی و گردشگری» می‌باشد.

بازدید رئیس فرهنگی سفارت آلمان از مجموعه نیاوران

بازدید رئیس فرهنگی سفارت آلمان از مجموعه نیاوران

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.