• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

بازدید رایگان دانشجویان از برج آزادی

  • کد خبر : 16004
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
بازدید رایگان دانشجویان از برج آزادی
گردشگرآنلاین - بازدید از مجموعه برج آزادی همزمان با ۱۶ آذر؛ روز دانشجو برای این قشر رایگان شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو، این قشر فرهیخته می‌توانند در روز چهارشنبه (۱۶ آذر) با ارائه کارت دانشجویی بازدید رایگان از برج آزادی  و بخش‌های مخبلف مانند سالن ایران‌شناسی، موزه دوربین‌های عکاسی، نگارخانه‌ها، طبقات سازه راس برج و … دیدن کنند. مجموعه برج آزادی از ساعت ۹ تا ۱۹ میزبان گردشگران است.

۱۶ آذر در کشورمان روز دانشجو نامگذاری شده است؛ در واقع این روز، به یاد سه دانشجویی (احمد قندچی، آذر (مهدی) شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا) است که در اعتراض به دیدار رسمی نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا با شاه پهلوی آن هم چندی پس از کودتای ننگین آمریکایی ۲۸ مرداد، توسط رژیم ستمشاهی به شهادت رسیدند.

برج آزادی نمادی از شکوه معماری ایرانی اسلامی در غرب پایتخت، آمیزه‌ای از سنت معماری ایرانی با عناصر مدرن است که نماد شکوه تاریخ ایران است. میدانی که در امتداد تاریخ ایران اسلامی ساخته شده است، معماری بنا تلفیقی از معماری باستانی، اسلامی و مدرن بوده و با بهره‌گیری از هندسه دوران ساسانی و اسلامی در حد اعتلای خود به خوبی مشهود است.

طراحی و ساخت برج آزادی در سال ۱۳۴۸ به حسین امانت سپرده می‌شود و در ۲۴ مهرماه ۱۳۵۰ پس از ۳۰ ماه تلاش به بهره‌برداری رسید. استخوان‌بندی اصلی بنا از بتن مسلح بوده و در ساخت آن از سنگ‌ها و مصالح ایرانی استفاده شده است که به عنوان نمونه در نمای آن ۲۵هزار قطعه سنگ سفید معادن جوشقان اصفهان در ۱۵هزار شکل متفاوت هندسی با سطوح پیچیده به کار رفته است.

پایه‌های اصلی بنا در مستطیلی به ابعاد ۶۳ در ۴۲متر استوار گشته و ارتفاع برج آزادی از سطح میدان ۴۵ متر است.مجموعه در آزادی با برخورداری از فضای وسیع زیرین و سالن‌های متنوع و کاربردی از جمله طبقات برج (سه طبقه)، تالار ایران‌شناسی، گذرگاه پیشینیان، تالار کهن (موزه عکاسی)، تالار آینه (دیوراما)، سالن دانستنی ها، راهرو اقوام، نگارخانه، راهروی تکنولوژی، سالن آمفی تئاتر، کتابخانه (تالار فرهنگ)، موزه شهاب سنگ و سینما سیمولیشن محیطی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری فراهم کرده است. این بنا سال ۱۳۵۳ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

بازدید رایگان دانشجویان از برج آزادی

بازدید رایگان دانشجویان از برج آزادی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16004

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.