• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5

بازدید سفیر جمهوری بلاروس از مجموعه فرهنگی و تاریخی نادری مشهد

  • کد خبر : 19899
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
بازدید سفیر جمهوری بلاروس از مجموعه فرهنگی و تاریخی نادری مشهد
گردشگرآنلاین - دمیتری کالتسوف، سفیر تام‌الاختیار جمهوری بلاروس در ایران، از مجموعه فرهنگی و تاریخی نادری مشهد بازدید کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین از خراسان رضوی، حسین ابراهیمی، مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه نادری، در این خصوص اظهار کرد: مجموعه فرهنگی و تاریخی نادری (باغ‌موزه نادری) میزبان دمیتری کالتسوف بود.

وی افزود: دمیتری کالتسوف سفیر جمهوری بلاروس و هیات همراه در جریان این بازدید ضمن آشنایی با پیشینه تاریخی و ویژگی‌های فرهنگی آرامگاه نادرشاه افشار و مقبره کلنل محمدتقی‌خان پسیان، به مقام سربازان وطن ادای احترام کردند.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، ابراهیمی تصریح کرد: بازدید از نمایشگاه صنایع‌ دستی و آشنایی با هنرهای ایرانی اسلامی بخش دیگری از برنامه بازدید سفیر بلاروس در مجموعه فرهنگی و تاریخی نادری بود که در آن با گوشه‌ای از تنوع محصولات و هنرهای سنتی ایران آشنا شد.

آرامگاه نادرشاه بنایی است در مجموعه باغ موزه نادری در شهر مشهد که به یادبود نادرشاه افشار در سال ۱۳۴۲ خورشیدی به دست هوشنگ سیحون طراحی و ساخته شده‌است. ساختمان آرامگاه نادر شاه از قسمت مرکزی که محل دفن نادرشاه است و دو تالار موزه تشکیل شده که یکی از آن‌ها موزه اسلحه دوره‌های مختلف تاریخ ایران و دیگری موزه اسلحه و آثار مربوط به دوران نادرشاه را نمایش می‌دهد.

این بنا در تاریخ ۱۸ آذر ۱۳۵۴ با شمارهٔ ثبت ۱۱۷۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

آرامگاه کنونی نادرشاه واقع در ضلع شمال غربی چهارراه شهدا (نادری سابق) که پس از آرامگاه امام رضا، مهم‌ترین مکان گردشگری و تاریخی شهر مشهد تلقی می‌شود. این بنا در باغی به مساحت ۱۴۴۰۰ متر مربع ساخته شده‌است. آرامگاه شامل سکویی دوازده پله‌ای، محل گور، پوششی خیمه مانند بر روی قبر، سکویی مرتفع در مجاور قبر با مجسمه نادرشاه سوار بر اسب و سه تن دیگر در پی او، یک غرفه فروش کتاب و دو تالار برای موزه‌است.

بازدید سفیر جمهوری بلاروس از مجموعه فرهنگی و تاریخی نادری مشهد

بازدید سفیر جمهوری بلاروس از مجموعه فرهنگی و تاریخی نادری مشهد

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19899

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.