• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

بازدید گردشگران خارجی از جاذبه‌های تاریخی خراسان رضوی

  • کد خبر : 6461
  • 27 فوریه 2022 - 11:18
بازدید گردشگران خارجی از جاذبه‌های تاریخی خراسان رضوی

گردشگرآنلاین – گردشگران اندونزیایی و تایوانی به همراه رایزن فرهنگی سفارت ایران در اندونزی در سفر یک روزه به تربت حیدریه با جاذبه‌های گردشگری کشاورزی و تاریخی این شهرستان آشنا شدند. همچنین گردشگران آلمانی در سفر یک روزه به گناباد با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان آشنا شدند.

به گزارش گردشگرآنلاین، علی محمدی اظهار کرد: گردشگران اندونزیایی و تایوانی در مدت یک روز سفر به تربت‌ حیدریه از مزارع کشاورزی زعفران، شرکت‌های زعفرانی، مجموعه تاریخی قطب‌الدین حیدر، رباط طبسی و موزه زعفران دیدن کردند.

وی ادامه داد: همچنین این گردشگران در این بازدید با نمایشگاه صنایع‌ دستی نمد در قاب زعفران، دمنوش‌های زعفرانی و سوغات تربت حیدریه آشنا شدند. شهرستان تربت‌ حیدریه دارای ۳۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده است که از این تعداد ۵۵ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

محمدی تصریح کرد: تربت‌ حیدریه به ‌عنوان قطب زعفران و ابریشم کشور و همچنین دارا بودن سایر ظرفیت‌های کشاورزی از جمله آلو، پسته و سیب‌زمینی قابلیت بسیار خوبی برای جذب گردشگران کشاورزی را دارد.

بازدید گردشگران آلمانی از جاذبه‌های تاریخی گناباد

رسول صنوبری، سرپرست اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گناباد نیز در مورد بازدید گردشگران خارجی از این شهرستان گفت: گردشگران آلمانی در سفر یک روزه به گناباد با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان آشنا شدند.

وی افزود: گردشگران آلمانی در مدت یک روز سفر به گناباد از قنات جهانی قصبه، روستای هدف گردشگری ریاب، کارگاه‌های سفالگری روستای مند و روستای تاریخی قوژد دیدن کردند. علاوه بر این گردشگران آلمانی در این بازدید با محصولات صنایع‌ دستی و غذاها و نان های محلی گناباد آشنا شدند.

سرپرست اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گناباد ادامه داد: این گروه سفر خود را از مشهد مقدس آغاز و در مسیر شرق ایران از شهرهای گناباد، بیرجند، سربیشه، نهبندان و زابل با هدف آشنایی با مسیر گردشگری شرق ایران و معرفی این مسیر برای شهروندان کشور آلمان که علاقه‌مند به سفر به کشور ایران و آشنایی با فرهنگ و تمدن کهن سرزمین ایران هستند، آغاز کردند.

صنوبری تصریح کرد: شهرستان گناباد دارای ۲۵۰ اثر تاریخی است که از این تعداد ۱۷۵ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است. قنات قصبه با ۲۵۰۰ سال قدمت به عنوان تنها اثر این استان در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شده و چهار موزه باستان‌شناسی، مردم‌‎شناسی، آب و موزه روستایی زعفران نیز در گناباد برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

گردشگران خارجی در ایران

گردشگران خارجی در ایران

گردشگری در ایران

گردشگری در ایران

 

 

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6461

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.