• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

بازرسی بیش از ۵۰ اثر و بنای تاریخی شاخص در کردستان

  • کد خبر : 5085
  • ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
بازرسی بیش از ۵۰ اثر و بنای تاریخی شاخص در کردستان

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از بازرسی بیش از ۵۰ اثر و بنای تاریخی استان پس از بارش‌های برف در چند روز اخیر، خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از کردستان، یعقوب گویلیان در این خصوص اظهار کرد: با توجه به این‌که در چند روز اخیر شاهد بارش‌های خوب برف در تمامی مناطق استان بودیم، همکاران شهرستان‌های استان از محل بناها و آثار تاریخی بازدید داشتند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، عنوان کرد: خوشبختانه پس از پایش، خسارتی ناشی از بارش برف متوجه بناهای تاریخی استان از جمله شهرستان‌های سنندج، سقز، بیجار و قروه نشده بود.

گویلیان افزود: متاسفانه عمده مشکلات بناهای تاریخی استان در زمان نزولات جوی به‌ دلیل سرقت ناودانی‌ها و آبرو پشت بام‌ها توسط افراد سودجو بوده، به ویژه در بناهای خصوصی فاقد سکنه که موجب بروز مشکلات و خسارت‌هایی برای این بناها می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین با توجه به حجم بارندگی‌های اخیر، تعدادی از شاخه‌های درختان کهنسال در محدوده عمارت خسروآباد سنندج شکسته شد که پس از بررسی کارشناسی  میزان خسارت ناشی از بارندگی به آثار تاریخی ۵۰ میلیون تومان برآورد شد.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از ایسنا، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، یادآور شد: کار پایش و حفاظت آثار و بناهای تاریخی به‌صورت منظم در استان انجام می‌شود و در حال حاضر نیز برف‌روبی موزه‌های استان انجام شده است‌.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.