• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

بازسازی چهره سه انسان قرون وسطایی

  • کد خبر : 12403
  • 04 اکتبر 2022 - 9:43
بازسازی چهره سه انسان قرون وسطایی
گردشگرآنلاین - ۶۰ سال پس از کشف بقایای سه اسکلت قرون وسطایی در اسکاتلند، دانشمندان چهره این افراد را بازسازی کردند.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از لایو ساینس، «کریس رین»، یک انسان‌شناس و جمجمه‌شناس فعال در حوزه پزشکی قانونی در اسکاتلند با استفاده از ترکیبی از فناوری و تکنیک‌های عملی، چهره سه انسان قرون وسطایی که شامل یک زن جوان، یک کشیش و اسقف بوده را بر اساس اسکلت‌های کشف شده در سال ۱۹۷۵ توسط باستان‌شنان، بازسازی کرد.

او در این باره توضیح داد: «نمی‌خواستم این چهره‌ها شبیه یک مجسمه دیجیتالی به نظر برسند، بنابراین برای ماهیچه‌ها از موم مجسمه‌سازی استفاده کردم و سپس آن‌ها را به همان روشی که جمجمه‌ها اسکن شده بود اسکن کردم و سپس با انتخاب عکس‌های چند فرد مختلف که شبیه مدل سه‌بعدی هستند ادامه دادم و در انتها آن‌ها را روی جمجمه قرار دادم».

نتیجه به‌دست آمده سه مدل بازسازی سه بعدی کاملا واقعی از این افراد درگذشته‌ای متعلق به قرون وسطا است که از هوش مصنوعی برای احیای آن ها استفاده شده است، چنان که طوری حرکت کنند، پلک بزنند و حتی لبخند بزنند که گویی هنوز زنده هستند.

این سه اسکلت در سال ۱۹۵۷ به طور تصادفی توسط کارگردان و درون یک دخمه قرون وسطایی در اسکاتلند کشف شده بودند و تا کنون اطلاعات کمی از آن‌ها به‌دست آمده است.

قرون وسطی، سده‌های میانی به دوره‌ای از تاریخ اروپا از سده پنجم تا سده پانزدهم میلادی گفته می‌شود. معمولاً آغاز این دوران سقوط امپراتوری روم غربی در سال ۴۷۶ میلادی در نظر گرفته می‌شود و فرجام آن دوران رنسانس و عصر کاوش‌ها می‌باشد. تقسیم‌بندی فرهنگی تاریخ اروپا به ترتیب شامل عصر باستان، قرون وسطی و دوران مدرن است. خود دوران قرون وسطی نیز به سه عصر قرون وسطای آغازین، قرون وسطای میانی و قرون وسطای متأخر بخش‌بندی می‌شود.

قرون وسطی یکی از سه دورهٔ اصلی در تقسیم‌بندی تاریخ اروپا محسوب می‌گردد. این سه دوره شامل دوران‌های تمدن‌های باستانی یا اروپای عصر باستان؛ قرون وسطی و دوران مدرن می‌باشد.

بازسازی چهره سه انسان قرون وسطایی

بازسازی چهره سه انسان قرون وسطایی

منبع: لایو ساینس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.