• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

بازگردانی نشاط شهری به منطقه دورافتاده شهر هلندی

  • کد خبر : 17629
  • 11 ژانویه 2023 - 10:41
بازگردانی نشاط شهری به منطقه دورافتاده شهر هلندی
گردشگرآنلاین - گروهی از معماران خلاق هلند یکی از فروشگاه‌های خواروبار را به سالنی بسیار زیبا و پایدار برای گرد هم آوردن مردم و برگزاری رویدادهای مختلف تبدیل کرده‌اند.

به گزارش گردشگرآنلاین، خرونینگن هلند میزبان سالنی بسیار بزرگ برای گردهمایی و برگزاری رویدادهای فرهنگی است که تا پیش از این برای فروش مواد خوراکی مورد استفاده قرار می‌گرفت. این مکان به عنوان سالن اجتماعات در نوامبر ۲۰۲۲ به روی عموم مردم باز شد به این امید که علاوه بر افزایش تعاملات اجتماعی میان شهروندان، نشاط را به منطقه دورافتاده شهر بازگرداند، ضمن این‌که در ایجاد پیوند محله میزبان با سایر مناطق شهر اثربخش خواهد بود.

طراحی سالن اجتماعات خرونینگن با توجه به اصول پایداری انجام شده است و به همین دلیل، معماران از چوب و شیشه به عنوان مواد اصلی در ساخت آن بهره گرفته‌اند. در واقع، چهارچوب اصلی سازه را چوب‌های مقاوم در مقابل آتش‌سوزی فرا گرفته است و نمای آن را شیشه پوشانده است که این ویژگی در هدایت نور طبیعی به فضای داخلی و به دنبال آن، کاهش نیاز به مصرف انرژی شهری برای روشن‌سازی آن نقش مهمی ایفا می‌کند. کاهش اثرات جزایر گرمایی از دیگر اهداف معماران سالن اجتماعات خرونینگن در استفاده از چوب و شیشه به جای سیمان و بتن در ساخت آن بوده است.

سالن اجتماعات جدید خرونینگن در نزدیکی یک دریاچه تفریحی به نام Woldmeer ساخته شده است که مدیران شهر از احداث بیش از پنج هزار خانه مسکونی جدید در حاشیه آن تا چند دهه آینده خبر داده‌اند. سازندگان سالن اجتماعات ادعا کرده‌اند که با در نظر گرفتن این اصل (ساخت خانه‌های مسکونی) و توجه به طبیعت اطراف سازه، طراحی آن را با الهام از عناصر طبیعی و افزایش پایداری انجام داده‌اند تا به بهبود کیفیت زندگی شهرنشینان آینده در این منطقه کمک کنند.

ارتفاع سالن اجتماعات خرونینگن در بالاترین قسمت خود به ۹ متر می‌رسد و سقف آن را سازه‌هایی قوس‌دار شبیه به کلیساها و سالن‌های کنسرت فرا گرفته است که زیبایی ساختمان را دوچندان می‌کند. علاوه بر این، پوشش شیشه‌ای سالن، امکان تماشای فضای داخل را فراهم می‌آورد که این امر به سهم خود در جذب عابران پیاده و مسافران به حضور در آن بسیار اثربخش خواهد بود. جالب است بدانید که سقف سالن اجتماعات حدود پنج متر به سمت بیرون امتداد یافته است که این ویژگی علاوه بر ایجاد سایبان برای جلوگیری از تابش نور خورشید به داخل سازه، امکان گسترش فضای سالن را برای برگزاری رویدادهایی با جمعیت بسیار شرکت‌کنندگان فراهم می‌آورد.

بازگردانی نشاط شهری به منطقه دورافتاده شهر هلندی

بازگردانی نشاط شهری به منطقه دورافتاده شهر هلندی

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.