• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

باغ‌شهر تاریخی مهریز میزبان جشنواره دست‌ها و اندیشه‌ها

  • کد خبر : 8964
  • 13 جولای 2022 - 11:30
باغ‌شهر تاریخی مهریز میزبان جشنواره دست‌ها و اندیشه‌ها
گردشگرآنلاین - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهریز از برگزاری جشنواره صنایع‌دستی و غذاهای بومی محلی با عنوان دست‌ها و اندیشه‌ها خبر داد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، مجاهد کرباسی با اعلام این خبر گفت: «شهرستان مهریز میزبان جشنواره صنایع‌دستی و غذاهای بومی محلی دست‌ها و اندیشه‌ها و هم‌زمان با سالروز ثبت جهانی قنات حسن‌آباد در روزهای ۲۳ و ۲۴ تیرماه در محل مجموعه تاریخی مهرپادین، برگزار می‌شود.»

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهریز با اشاره به اینکه این جشنواره توسط فرمانداری مهریز و با مشارکت سایر دستگاه‌ها، اهالی محل، هیئت امناء امام‌زاده سید غیاث‌الدین، فعالین فرهنگی و گردشگری شهرستان برگزار می‌شود، هدف از برگزاری آن را معرفی  فرهنگ، آداب‌ورسوم، غذاهای محلی، صنایع‌دستی و ارتقای صنعت گردشگری شهرستان مهریز عنوان کرد.

کرباسی افزود: «این جشنواره همراه با برپایی غرفه‌های غذاهای محلی و صنایع‌دستی مهریز نظیر سبدبافی، سنگ‌تراشی، سفالگری، تراش سنگ‌های قیمتی، گیوه‌دوزی، مشبک، میناکاری روی مس و سفال و…، رژه خودروهای کلاسیک و اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع و شاد خواهد بود.»

به گفته او در این دو روز خدمات برخی اماکن اقامتی و پذیرایی مهریز با تخفیف ویژه ارائه خواهد شد.

شهرستان مهریز یکی از شهرستان‌های استان یزد است. مرکز این شهرستان، شهر مهریز است.

جمعیت این شهرستان در سال ۱۳۹۵، برابر ۵۱۷۳۳ نفر بوده‌است. شهرستان مهریز در جنوب استان یزد و در ۳۰کیلومتری شهریزد و در کنار جاده استراتژیک تهران ـ بندر عباس (یزد ـ کرمان) قرار دارد. این شهرستان از شمال به شهرستان یزد، از جنوب به شهرستان شهربابک و شهرستان انار استان کرمان و شهرستان مروست از غرب به شهرستان تفت و از مشرق به شهرستان بافق محدود می‌شود.

این شهرستان از دو منطقه خشک و نیمه خشک تشکیل شده‌است: مناطقی از قبیل دشت بهادران در شمال شرقی و مناطق جنوبی این شهرستان در زمره مناطق خشک و دامنه‌های شیرکوه در شمال غربی مهریز و برخی از دامنه‌های غربی، منطقه نیمه خشک آن را به وجود می‌آورند. با عنایت به مطالب فوق می‌توان نتیجه گرفت در گستره این شهرستان هرچه از شمال به جنوب و از غرب به شرق پیش برویم از میزان بارندگی کاسته شده و بر خشکی محیط افزوده می‌گردد. به‌طور کلی به استثناء قسمت بسیار محدودی از مناطق کوهستانی، بقیه در حیطه قلمرو مناطق خشک قرار دارد.

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.