• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

باغ فین در صدر بازدیدهای نوروزی استان اصفهان

  • کد خبر : 19428
  • 04 آوریل 2023 - 11:49
باغ فین در صدر بازدیدهای نوروزی استان اصفهان
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: تا پایان روز دوازدهم فروردین ۱۴۰۲ مجموعه‌های جهانی باغ فین کاشان، کاخ‌موزه چهل‌ستون، عمارت عالی‌قاپو و منارجنبان بیشترین آمار بازدیدهای گردشگران نوروزی را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش گردشگرآنلاین از اصفهان، علیرضا ایزدی اظهار کرد: با توجه به آمارهای دریافت شده از سوی دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان، از ۲۸ اسفندماه تا پایان روز ۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ مجموعه جهانی باغ فین کاشان با ۱۸۸۵۹۴ نفر، کاخ‌موزه چهل‌ستون با ۱۴۳۱۶۹ نفر، عمارت عالی‌قاپو واقع در میدان جهانی نقش‌جهان با ۱۳۶۸۸۱ نفر و منارجنبان با ۶۷۴۵۳ نفر، بیشترین آمار بازدید شهروندان و گردشگران نوروزی را به خود اختصاص داده‌اند.

او افزود: بر این اساس مجموع آمار فروش بلیت بازدید از موزه‌ها و بناهای تاریخی تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ تعداد ۷۳۲۷۴۴ بلیت است، درحالی‌که این مقدار در سال گذشته ۶۴۴۹۳۱ عدد بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان یادآوری کرد: تعداد تردد وسیله نقلیه ورودی به استان در تاریخ ۱۲ فروردین‌ماه، ۱۲۵ هزار وسیله و به تعداد ۵۰۰ هزار نفر مسافر بوده است؛ ضمن اینکه مجموع تعداد تردد از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تا کنون ۲ میلیون و ۸۱۰ هزار وسیله نقلیه و تعداد ۹ میلیون و ۵۹۰ هزار نفر مسافر است.

ایزدی اضافه کرد: همچنین تعداد مسافر مقیم در مراکز اقامتی استان در تاریخ ۱۲ فروردین ماه ۱۰۲ هزار نفر و مجموعه کل تعداد مسافر مقیم در استان نیز از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تاکنون ۲ میلیون و ۱۳۲ هزار نفر بوده است.

باغ فین کاشان، نام یک باغ ایرانی است که از زمان های قدیم در محله ای به نام فین در کاشان جای داشته است. حمام فین هم یک حمام تاریخی است و در مجموعه باغ فین قرار دارد. جایی است که ناصرالدین‌شاه، در سال ۱۸۵۲ میلادی (۱۲۳۰ ه.ش) صدراعظم خود امیرکبیر را در آن به قتل رساند. سابقه و قدمت باغ فین و بناهای آن به دوره صفویه بازمی‌گردد. وسعت باغ بالغ بر ۲۳ هزار مترمربع و شامل یک حیاط مرکزی است که به وسیله دیوار، بارو و برجهای استوانه شکل محصور شده‌ است.

باغ فین در صدر بازدیدهای نوروزی استان اصفهان

باغ فین در صدر بازدیدهای نوروزی استان اصفهان

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19428

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.