• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
2

بافت‌های تاریخی عاقبت بخیر می‌شوند؟

  • کد خبر : 20290
  • 04 می 2023 - 12:49
بافت‌های تاریخی عاقبت بخیر می‌شوند؟
گردشگرآنلاین - مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی از تدوین نظام فنی و اجرایی بناها و محوطه‌های تاریخی، بسته مشترک بافت‌های تاریخی و تشکیل شهرداری شهرهای بافت تاریخی خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، فاطمه داوری در سومین نشست معاونان میراث‌فرهنگی استان‌ها که چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، با تبیین رویکردهای اداره کل مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی در سال جاری، بر تقویت همکاری‌های مدیران استانی با معاونان میراث‌فرهنگی استان‌ها تاکید کرد.

او اضافه کرد: نظام فنی و اجرایی بناها و محوطه‌های تاریخی، بسته مشترک بافت‌های تاریخی، تشکیل شهرداری شهرهای بافت تاریخی و … از جمله مهمترین برنامه‌ها و اقدامات این اداره کل است.

مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی به نظام فنی و اجرایی بناها و محوطه‌های تاریخی اشاره کرد و افزود: بر اساس تفاهم‌نامه با دانشگاه شهید بهشتی این نظام تهیه شده است. ضمن این‌که یکی دیگر از اقدامات خوب جبران محدودیت بافت‌های تاریخی است که اگر به خوبی پیگیری شود، بسیاری از مشکلات استان‌ها برطرف خواهد شد.

داوری با اشاره به نقش شهرداری‌ها برای صیانت از بافت‌ها و بناهای تاریخی، اظهار کرد: به‌منظور صیانت هرچه بهتر از آثار و بناهای تاریخی تلاش‌های زیادی انجام شد که یکی از آن‌ها تشکیل شهرداری در شهرهای دارای بافت تاریخی است. خوشبختانه مکاتبه‌ای از سوی آقای ضرغامی ـ وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ـ با وزیر کشور در این باره انجام شده و مدیران استانی این موضوع را می‌توانند در سطح استان از مسؤولان پیگیری کنند.

مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های‌ تاریخی همچنین به تفاهم‌نامه وزارت میراث‌فرهنگی و وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم ۸۰ درصد تسهیلات نوسازی در بافت‌های تاریخی به تمام پلاک‌های ثبتی و واجد ثبت اختصاص خواهد یافت.

بافت تاریخی، منطقه تاریخی و یا منطقه میراث فرهنگی بخشی از یک شهر است که در آن ساختمانها و بناها و آثار ارزشمند معماری و تاریخی وجود دارد. بافت تاریخی در برخی کشورها تحت حمایت قانونی قرار می گیرد و از آن محافظت می شود.

بافت‌های تاریخی عاقبت بخیر می‌شوند؟

بافت‌های‌ تاریخی عاقبت بخیر می‌شوند؟

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.