• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

بافت تاریخی کاشمر بازآفرینی می‌شود

  • کد خبر : 15564
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۲۹
بافت تاریخی کاشمر بازآفرینی می‌شود
گردشگرآنلاین - سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر گفت:بازآفرینی بافت تاریخی شهر کاشمر و توسعه گردشگری پیاده‌مدار در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گردشگرآنلاین از مشهدمقدس، غلامحسین محمدیان ظهر امروز اظهارداشت: بافت و بناهای تاریخی شهرستان کاشمر با هدف بررسی ظرفیت‌های گردشگری توسط معاون برنامه‌ریزی جمعیت هلال احمر کشور، اعضای شورای اسلامی شهر کاشمر بازدید شد.

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر ادامه داد:بافت تاریخی شهر کاشمر حدود ۶۰ هکتار است و حدود ۱۳ اثر تاریخی شاخص در محدوده این بافت قرار دارد.

وی گفت:از آنجا که در بافت تاریخی شهر کاشمر خانه‌هایی با قدمت بالای ۱۰۰ سال وجود دارد و بیشتر این منازل توسط معماران یزدی بنا شده است، برای بهره‌برداری بهتر از این محلات، باید طرح بازپیرایی و سامان‌دهی با هدف توانمندسازی محلات و توسعه پیاده‌راه گردشگری در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

محمدیان تصریح کرد: با توجه به پیوندی که بین میراث‌فرهنگی و گردشگری وجود دارد، از گردشگری به عنوان محرک و عامل پویایی بافت تاریخی استفاده و حضور گردشگران در این بافت موج شکوفایی و رونق دوباره و بازآفرینی خواهد شد.

اجرای مرحله دوم دیوارکشی پیرامون محوطه مزار مولانا ابوبکر تایبادی

احسان زهره‌وندی،سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: مرحله دوم دیوارکشی پیرامون محوطه مزار مولانا ابوبکر تایبادی اجرا شد.

وی افزود:این عملیات در راستای افزایش حفاظت از بنای تاریخی مزار مولانا ابوبکر تایبادی انجام شده است.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: در راستای طرح ساماندهی دیوار پیرامون محوطه مزار مولانا ابوبکر تایبادی، این مرحله با مساحت ۱۰۰ مترمربع و هزینه ۳۰۰ میلیون ریال اجرا شده است.

زهره‌‎وندی یادآور شد:برای مجموعه مزار مولانا ابوبکر تایبادی طرح جامع ساماندهی توسط مشاور تهیه شده و اجرای دیوار پیرامون محوطه بخشی از این طرح ساماندهی است که مرحله نخست آن در گذشته اجرا و اکنون مرحله دوم آن انجام شده و با تامین اعتبار مورد نیاز این طرح ساماندهی تکمیل خواهد شد.

وی گفت: بنای مزار مولانا ابوبکر تایبادی مربوط به قرن ۹ هجری قمری است و به شماره ۳۰۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بافت تاریخی کاشمر بازآفرینی می‌شود

بافت تاریخی کاشمر بازآفرینی می‌شود

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15564

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.