• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

باید در نوروز خدمات شایسته به گردشگران ارائه شود

  • کد خبر : 6151
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۲۱
باید در نوروز خدمات شایسته به گردشگران ارائه شود

گردشگرآنلاین – معاون‌ گردشگری وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری ‌و صنایع دستی با بیان اینکه استان‌ها برای ارائه خدمات در نوروز ۱۴۰۱ هم‌افزایی داشته باشند، گفت: همه باید کمک کنیم تا خدمات شایسته به گردشگران در طول سال و خصوصا در نوروز ارائه شود.

به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین، علی‌اصغر شالبافیان عصر در نشست هم‌اندیشی معاونت گردشگری با معاونان گردشگری و سرمایه‌گذاری استان‌ها که در محل هتل لاله تهران برگزار شد، افزود: یکی از موضوعاتی که در نوروز ۱۴۰۱ باید به آن توجه کرد حمایت از سفر با تور است. گردشگرانی که با تور سفر می‌کنند عمدتا در مراکز اقامتی مجاز اقامت خواهند داشت و خدمات بهتری می‌توان به این افراد ارائه کرد.

وی اظهار داشت: هر استانی تقویم برنامه‌ها و جلسات ستاد اجرایی خود را باید با هدف ارائه خدمات شایسته به گردشگران آماده کند. ضمن اینکه بانک اطلاعات با هدف استفاده از تجربیات همه مدیران و معاونان گردشگری استان‌ها باید تشکیل شود.

شالبافیان به نقش رسانه‌ها خصوصا صدا وسیما در معرفی برنامه‌ها اشاره کرد و افزود: ارتباط با رسانه‌ها باید در دستور کار ادارات کل باشد و موضوعاتی مانند رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی باید از طریق رسانه‌ها و صدا وسیما به گردشگران تاکید شود.

وی خاطرنشان کرد: همه باید کمک کنیم تا خدمات شایسته ب گردشگران در طول سال و خصوصا در نوروز ارائه شود که در این میان هم‌افزایی استان‌ها با محوریت استانداری‌ها می‌تواند نقش مهمی در افزایش کیفیت ارائه خدمات داشته باشد.

معاون گردشگری کشور همچنین درباره حوزه سرمایه‌گذاری گفت: یکی از گلایه‌ها در طرح‌های سرمایه‌گذاری ارائه پروانه موقت است که در این باره گلایه‌های سرمایه‌گذاران مناطق نمونه گردشگری به جا است و نیاز به اصلاح دارد.

شالبافیان ادامه داد: ضمن استقبال از سرمایه‌گذاری به نظر می‌رسد در الگوی سرمایه‌گذاری باید بازنگری کنیم تا شاهد اتفاقات مثبت در این حوزه و پیشرفت هرچه بیشتر و رونق گردشگری باشیم.

معاون گردشگری افزود: سرمایه‌گذاری، محدود به ساخت مجتمع‌های اقامتی نیست. آنچه که نیاز داریم این است که بررسی کنیم هرجایی چه امکانات و تاسیساتی نیاز دارد. باید نیازسنجی کنیم که چه تاسیسات گردشگری نیاز داریم و سرمایه‌گذاری‌ها علاوه بر مجتمع‌های اقامتی می‌تواند به مجتمع‌های تفریحی و گردشگری نیز اختصاص یابد زیرا بازدهی مناسب و ظرفیت بالایی برای اشتغال در این حوزه‌ها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی بخشنامه‌ها نیز نیاز به بازنگری دارد. بازنگری برخی از این بخشنامه‌ها می‌تواند باعث برطرف شدن مشکلات فعالان گردشگری و ذی‌نفعان این حوزه شود.

کمک شرکت توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی به رونق گردشگری استان‌ها

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی نیز در این نشست گفت: این شرکت به‌عنوان یکی از بازوهای وزارتخانه اصلی‌ترین حوزه فعالیتش حوزه گردشگری است و اقدامات مشترک می‌تواند نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد.

روح‌الله حسین‌زاده افزود: در حوزه اقدام با معاونت گردشگری همکاری‌های مشترکی را خواهیم داشت و با کمک شما معاونان گردشگری استان‌ها قصد داریم تا بر اساس نگاه شما بتوانیم گردشگری هر استان را توسعه دهیم.

پیش‌بینی افزایش سفر در نوروز ۱۴۰۱

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی نیز در این نشست گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد با حجم بالای سفر در نوروز ۱۴۰۱ روبه رو خواهیم بود.

به گزارش سرویس خبری گردشگر آنلاین، سید مصطفی فاطمی افزود: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در هر استان دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر است و هماهنگی با مدیران ارشد استانی مانند استاندار از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا امسال سال متفاوتی است و باید همه تلاش خود را برای ارائه خدمات شایسته به گردشگران به کار گیریم.

وی با تشریح مهمترین وظایف و ماموریت‌های ادارات کل و معاونان گردشگری بر لزوم ارائه خدمات هرچه مناسب‌تر در استان‌های گوناگون به گردشگران تاکید کرد و خواستار برنامه‌ریزی جامع و کامل در ستادهای اجرایی خدمات سفر استان‌ها شد.

بسته‌های سرمایه‌گذاری به روز رسانی شود

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری نیز در این نشست گفت: یکی از موضوعاتی که پیگیر آن هستیم تسهیل در ارائه و صدور مجوزها است.

احمد تجری افزود: تهیه بسته کامل از فرصت‌های گردشگری یکی دیگر از اقداماتی است که در دست داریم. بسته‌های سرمایه‌گذاری قبلی باید به روزرسانی شود که به‌عنوان مثال می‌توان به تفاهم‌نامه بین این وزارتخانه و وزارت نیرو برای استفاده گردشگران از ظرفیت‌های آبی اشاره کرد که می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای سرمایه‌گذاران به وجود آورد.

در این نشست همچنین تعدادی از مدیران کل استانی و معاونان گردشگری ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها به ارائه گزارش و بیان نظرات خود پرداختند.

منبع: میراث آریا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.