• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
بررسی صلاحیت ضرغامی:

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی گردشگری چه گفتند؟

  • کد خبر : 133
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی گردشگری چه گفتند؟
گردشگرآنلاین - صلاحیت وزیر پیشنهادی گردشگری در جلسه علنی مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان موافق و مخالف ایشان به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

به گزارش سرویس دولت گردشگرآنلاین، در جلسه عصر امروز مجلس صلاحیت سید عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت

طبق رویه مقرر پیش از آغاز بحث و تبادل نظر میان نمایندگان موافق و مخالف روسا کمسیون های فرهنگی و صنایع صلاحیت مهندس ضرغامی را تایید و اعلام کردند که او برای تصدی این سمت شایسته است.

در ادامه بررسی صلاحیت ضرغامی آقایان موسوی، احمدی بیغش، صباغیان و سعیدی به عنوان مخالف و قاضی زاده هاشمی و رضایی و همچنین توانگر در مقام موافق به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

موسوی: وزیر پیشنهادی گردشگری فاقد تسلط و تخصص کافی برای این وزارت خانه است

موسوی نماینده مردم ملکان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در اظهارات خود در مقام مخالف با اشاره به ضرورت اختصاص مشوق ها برای توسعه گردشگری ها گفت: به نظر می‌رسد مهندس ضرغامی انتخاب مناسبی برای این وزارت خانه نمی‌باشد، چراکه فاقد انگیزه لازم برای انجام کار جهادی در وزارت خانه ای است که نسبت به آن شناخت ندارد.

موسوی که عضو فراکسیون مناطق محروم مجلس می‌باشد بااشاره به حوزه بوم گردی در وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری از ضرغامی خواست تا به این حوزه توجه ویژه کند چراکه به اعتقاد او ایشان در نهایت از مجلس رأی اعتماد خواهد گرفت و سخنرانی ایشان به عنوان مخالف صرفا برای بیان دغدغه و مطالبات مد نظر خود بوده است.

وی علاوه بر توجه به حوزه بوم گردی خطاب به ضرغامی گفت: از شما میخواهم که قول دهید ایران را تا چه سالی میتوانید یکی از رتبه های برتر گردشگری در دنیا قرار دهید.

قاضی زاده هاشمی: انتخاب ضرغامی حاکی از نهایت هوش و درایت رییس جمهور است

قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات به عنوان یکی از موافقین اظهار داشت : با توجه به تحریم های گسترده مسیر گشایش از وزارت خانه میراث فرهنگی عبور میکند، بنابراین برای این وزارت خانه فردی نیاز است که عملکرد تک بعدی نداشته باشد بلکه دارای چهره‌ای چند وجهی ادر حوزه دفاعی و استراتژی و رسانه ای باشد که ضرغامی به خوبی از این ویژگی برخوردار است.

وی در ادامه گفت: متأسفانه یا خوشبختانه همگان با سوابق آقای ضرغامی در حوزه صدا و سیما آشنا هستند ،درحالی که ایشان با توجه به تجربیاتی که در عرصه‌های مختلف نظام داشته اند می‌توانند پیشران فرهنگ و تمدن ایران در کنار ایجاد درآمدهای اقتصادی باشند.

سعیدی: فقط ۶۷ درصد از برنامه های ضرغامی با اسناد بالادستی مطابق دارد

سعیدی نماینده مردم چابهار و عضو کمسیون کشاورزی مجلس در مقام مخالف گفت: هرچند ضرغامی مدیری انقلابی، تحول گرا، شفاف و پاک دست و همچنین خلاق است اما هیچ گونه تناسبی با وزارت خانه میراث فرهنگی و گردشگری ندارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه های ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی هیچگونه راهکار و ایده ای برای توسعه گردشگری در شرایط کرونا و پست کرونا ندارد افزود: طبق گزارش معاونت قوانین مجلس صرفا ۶۷ درصد احکام پیشنهادی ایشان با اسناد بالا دستی همخوانی دارد و در برنامه های ارائه شده در حوزه های گردشگری و صنایع دستی ضعف و عدم برخورداری از انسجان به چشم میخورد.

سعیدی در پایان خطاب به ضرغامی افزود: شما علیرغم سوابق درخشان در صدا و سیما به مجموعه جذابیت های گردشگری در ایران که به سان رنگین کمان میماند توجهی نداشته‌اد.

وی همچنین از حضور ضرغامی در پلت فرم های توییتر و تلگرام انتقاد کرد در حالیکه سایر مردم امکان حضور در آن را ندارند.

بیشتر بخوانید:
حوزه میراث فرهنگی شناسنامه هویت و تمدن ما است
بررسی صلاحیت ضرغامی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی
ضرغامی میزبان ۱۴ نماینده استان‌های شمالی گردشگرپذیر کشور شد
بررسی راهکارهای شروع دوباره سفرهای گردشگری در دیدار با ضرغامی

احمدی بیغش: بر مبنای چه استدلال عقلی و شرعی ضرغامی برای تصدی این وزارت خانه معرفی شده است؟!

احمدی بیغش نماینده شازند و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عنوان مخالف گفت: ضرغامی هر پستی را فرصتی برای تجمیع دوستان سیاسی و گروهی خود می‌کند، به همین دلیل امکان اداره وزارت خانه تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری توسط فردی که اعتقادی به انتصاب افراد متخصص ندارد میسر نیست.

احمدی بیغش خاطر نشان کرد: ضرغامی فاقد وجاهت لازم از نظر ملی و بین المللی برای اداره این وزارت خانه است.

او حضور ضرغامی در راس این وزارت خانه را توهین به افراد متخصص و نخبگان حوزه گردشگری دانست و در ادامه افزود: ضرغامی شور و نشاط لازم را برای تصدی پست مذکور نداشته چراکه دارای نگاه تفننی و تفریحی به هر جایگاهی است که در آن قرار میگیرد.

او وزارت خانه میراث فرهنگی را وزارت خانه نگای نو پا دانست که نیاز به شخصی دارد که بدون سیاسی کاری افراد متخصص را برای پستهای مختلف آن انتخاب کند در حالیکه به عقیده وی ضرغامی فاقد این خصیصه می باشد.

توانگر: مردم و نمایندگان ملت خدمات وزیر پیشنهادی گردشگری را هرگز فراموش نخواهند کرد

توانگر نماینده مردم تهران، اسلام شهر،ری و شمیرانات به عنوان در موافقت با وزارت ضرغامی ضمن اشاره به سخنان احمدی بیغش نماینده مخالف وزارت ضرغامی و انتقاد از آن گفت: عزت و ذلت هر دو از آن خداست.

او در ادامه با اشاره به سوابق مختلف ضرغامی در مناصب مختلف اجرایی افزود: این سابقه طولانی موجب شناخت کامل وی از ایران شده است که لازمه تصدی این وزارت خانه است.

توانگر ضرغامی را شخصی تحول گرا و توسعه گرا و همچنین مرد میدان عمل معرفی کرد که در دوران ریاست بر سازمان صدا سیما از سوابق درخشانی برخوردار بوده است و با اشاره به افزایش و توسعه تعداد شبکه های تلویزیونی و تبدیل آن از آنالوگ به دیجیتال افزود: مردم و نمایندگان ملت هرگز خدمات ضرغامی را فراموش نخواهند کرد.

صباغیان: ضرغامی فاقد سابقه لازم برای مسولیت وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است

صباغیان در مخالفت با ضرغامی گفت: برنامه تحولی و عملیاتی برای گردشگری و صنایع دستی از سوی ضرغامی ارائه نشده است.

نماینده مردم مهریز در مخالفت با وزیر پیشنهادی گردشگری گفت: ضرغامی از سابقه لازم برای مدیریت وزارت فرهنگی برخوردار نیست. در ایران ظرفیت های تاریخی و فرهنگی زیادی وجود دارد و زمینه گردشگری ورزشی، تاریخی، ساحلی و پزشکی فراهم است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: بسیاری از گردشگران داخلی ما به ترکیه می روند و در جذب گردشگر خارجی دچار مشکل هستیم. ۸۰ درصد گردشگران ما داخلی هستند.

صباغیان با طرح این پرسش که علت اینکه گردشگر خارجی جذب نمی شود چیست؟، افزود: با توجه به اینکه کشور ما اسلامی است، اعتقاد فرهنگی و اسلامی وجود دارد، از این رو ارزش‌ها برای ما مهم است. لذا مقاومت‌هایی در مقابل گردشگران وجود دارد. برای این مشکل چه فکر کرده اید؟

وی اظهار داشت: برخی ارزش‌های فرهنگی و اسلامی مانع جذب گردشگری می‌شود. چه راهکاری برای جذب توریست و گردشگر دارید؟ در برخی شهرها آثار تاریخی برای جذب گردشگر می سازند، اما نباید واقعیت تاریخی تحریف شود. برنامه تحولی قابل اتکا و عملیاتی برای رفع گردشگری و صنایع دستی از سوی ضرغامی ارائه نشده است.

ضرغامی خبر داد: مدیر حافظیه آزاد شد

ضرغامی خبر داد: مدیر حافظیه آزاد شد

رضایی: ضرغامی توانایی ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مختلف را دارد

علی رضایی نماینده مردم کنگاور در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: ضرغامی نگاه تحول گرایانه دارد. بنده کارمند صدا و سیما بودم و از نزدیک با وی آشنایی دارم و باید بگویم که وی تجربه و تخصص لازم در حوزه رسانه را دارد.

وی با بیان اینکه ضرغامی توانایی ایجاد هماهنگی بین دستگاه های دولتی و حاکمیتی را دارد، تصریح کرد: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فردی پاک دست است و با مبانی نظری و قرآنی آشنایی دارد و همچنین در تصمیم گیری های خود فردی شجاع است به گونه ای که در موضوع فتنه، موضع خود را روشن کرد.

نماینده مردم کنگاور در مجلس تصریح کرد: ضرغامی روحیه جوان گرایی و اعتقاد به جوانان دارد. سابقه بسیار خوبی در بخش صنایع دفاعی و موشکی دارد. مسلط به فضای مجازی است و با کاربردهای آن آشنایی دارد و همچنین سابقه حضور متوالی در سه کابینه را دارا است.

او همچنین افزود: علیرغم جایگاه تاریخی و ویژگی های طبیعی ایران متأسفانه ما از نظر کسب درآمد از بخش گردشگری جایگاه ویژه ای نداریم در حالی که اگر به این ظرفیت رسیدگی شود، می توانیم سالانه سودی دو برابر ذخایر نفتی وارد کشور کنیم.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.