• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی:

بخش عمده ای از یارانه ارز ترجیجی به دست مردم نمی رسید / ارز ترجیحی رانت و فساد به دنبال داشت

  • کد خبر : 7989
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
بخش عمده ای از یارانه ارز ترجیجی به دست مردم نمی رسید / ارز ترجیحی رانت و فساد به دنبال داشت

گردشگرآنلاین – رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز ترجیحی رانت و فساد به دنبال داشت،‌ به دلیل همین فساد و رانت، بخش عمده ای از یارانه ارز ترجیجی به دست مردم نمی رسید.

به گزارش سرویس پارلمانی گردشگرآنلاین، محمدصالح جوکار در ارتباط با اصلاح یارانه ارز ترجیجی کشور اظهار داشت: بحثی که ما در ارتباط با نظام یارانه ای داریم مربوط به ارز ترجیجی است که در سالهای گذشته با نرخ ۴۲۰۰ تومان برای کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد کالاهایی که مشمول این ارز بودند کاهش پیدا کردند گفت: برای امسال مجلس اعتباری در حد ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای دولت اختصاص داد و تصمیم گیری هم بر عهده دولت گذاشته شد که آیا این اعتبار به صورت ارز ترجیجی برای واردات کالاها اختصاص پیدا کند یا اینکه یارانه را به صورت نقدی، کارت های اعتباری یا کالا برگ به مردم پرداخت کند.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ارز ترجیحی مفاسد و رانت را به دنبال داشت و به دلیل عدم وجود شبکه توزیع مناسب، بخش عمده ای از این یارانه هدر می رفت و به دست مصرف کننده نمی رسید،‌ دولت تصمیم به اصلاح روند ارز ترجیجی گرفت.
جوکار افزود: نهایتا تصمیم بر پرداخت یارانه شد و با توجه به آماده نبودن کالابرگها،‌ تصمیم بر واریز مبلغ در نظر گرفته شده به حساب مردم بود و این واریزی بر اساس اطلاعات ثبت شده در پایگاه اطلاعات داده انجام شده و خانواده هایی که مشمول دریافت آن هستند پس از ثبت اعتراض خود در سامانه در نظر گرفته شده، یارانه را به صورت کامل دریافت می کنند.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس اعتراض هایی که از سوی مردم ثبت می شود راستی آزمایی انجام می شود تا هر کسی به ناحق یارانه اش حذف شده دوباره در لیست دریافت یارانه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تا زمان آماده شدن کالابرگها، یارانه به حساب مردم واریز می شود عنوان کرد: مردم نباید آسیبی در این زمینه ببینند و پس از آماده شدن کالابرگ ها هم می توانند با کارت خودشان به فروشگاه ها مراجعه کرده و اقلام در نظر گرفته شده را دریافت کنند.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه که مشخص است امروز دولت به دنبال خدمت برای مردم است و رئیس جمهور به صورت صادقانه در این موضوع ورود کرده است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7989

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.