• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9
عضو هیئت مدیره انجمن هتلداران ایران:

برای رونق هتلداری باید گردشگری درون استانی فرهنگسازی شود

  • کد خبر : 1565
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۳۲
برای رونق هتلداری باید گردشگری درون استانی فرهنگسازی شود
گردشگرآنلاین - رئیس جامعه هتلداری استان فارس و عضو هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران، گفت: برای رونق صنعت گردشگری در همه بخش‌ها، خصوصا هتلداری آنهم به ویژه در شهرستان‌ها، شناساندن اماکن تفریحی و گردشگری و تسهیل مسافرت‌های درون استانی ضروریست.

به گزارش گردشگرآنلاین، سیدحسن سیادتان با بیان اینکه خسارت بخش هتلداری در حوزه گردشگری کشور، از چندین ماه قبل از ورود کرونا آغاز شده که شامل اتفاقاتی چون سیل سال ۱۳۹۸، مختل شدن مسافرت های آمریکا به ایران به دلیل مقررات ابطال ویزا و گذرنامه از سوی رئیس جمهور این ایالت و همچنین اختشاش هایی بر سر گرانی بنزین و تعطیلی های پی در پی متعاقب شهادت سردار سلیمانی و سقوط هواپیمای اوکراینی سایه سنگینی از خسارت را بر دوش هتلداران تحمیل کرد که پس از آن کرونا رونق هتل ها را از پای در آورد.

رئیس جامعه هتلداری استان فارس و عضو هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران، با بیان اینکه حدود ۱۰۵ هتل در استان فارس وجود دارد که حدود ۶۰ واحد از آنها تشریفاتی بوده است، افزود: کُل هتل ها تا ۴ ماه پس از ورود کرونا به صورت کامل غیرفعال بودند و پس از آن هم نیمه فعال عمل کرده و همچنان حدود ۲۵ درصد از آن ها به طور کامل تعطیل هستند.

سیادتان افزود: با وجود مختل بودن فعالیت هتل ها به دلیل تخصصی بودن پرسنل و کارکنان از تعدیل نیرو پیشگیری کردند و حقوق پرسنل در این بخش طبق مصوبات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در دوران کرونا وضعیت هتلداری در مرکز استان فارس باوجود کرونا بازهم بهتر از شهرستان‌هاست که این اتفاق ضرورت رونق و فرهنگ سازی مسافرت‌های تفریحی و گردشگری درون استانی با محوریت شهرستان‌ها را نشان می دهد که مسئولین باید به دنبال برداشتن موانع مسافرت های شهرستانی باشند.

عضو هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران خسارت وارد شده بر هتلداران را بیش از حدود ۶۰ میلیارد تومان برآورد و اضافه کرد: هتل ها از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی استاندارد بوده و رعایت همین امر نیز ۲۰ درصد به هزینه هتلداری افزوده است.

سیادتان افزود: همچنان با وجود واکسینه شدن ۸۰ درصد از هم استانی ها مسیرها برای گرشگری هموار نشده و هنوز سفرهای استان به استان و تردد های ۱۰ شب به بعد با مشکل مواجه است که این مقرارت نیز مانع رونق گردشگری واقع شده است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1565

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.