• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

بررسی تفکیک ظرفیت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان‌ها

  • کد خبر : 2104
  • 21 نوامبر 2021 - 16:56
بررسی تفکیک ظرفیت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان‌ها

گردشگرآنلاین – عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر استان‌ها برای تقویت بعد گردشگری و صنایع دستی خود ظرفیت‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی را تفکیک کنند.

به گزارش گردشگرآنلاین سیدعلی یزدی‌خواه گفت، در تشریح جزییات سفر ۳ روزه اعضای کمیسیون فرهنگی به استان اصفهان گفت: در ادامه سفر اعضای کمیسیون به اصفهان امروز اعضا به اردستان، شهرستانی نسبتا کوچک با مساحت ۱۱هزار کیلومترمربع و جمعیت ۴۱هزار نفر در فاصله ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرق اصفهان سفری داشتند، این شهرستان شامل ۳ بخش، ۳ شهر، ۷ دهستان و ۳۰۶ روستا می‌شود. در این شهرستان زیبا، جاهای دیدنی طبیعی و تاریخی متعددی وجود دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وجود جاذبه‌های تاریخی همچون قنات مون، مسجد جامع اردستان، قلعه سنگ بست زواره، بازار آجری زواره و….گردشگری اردستان را نسبت به دیگر شهرستان‌های اصفهان پررنگ کرده است؛ استفاده از این ظرفیت می‌تواند زمینه توسعه این شهرستان را فراهم کند و همچنین جلساتی با مسئولان و متولیان ورزشی، فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد؛ موضوعات متعددی مورد بررسی قرار گرفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به ظرفیت گردشگری این استان تصریح کرد:  اصفهان شهر متمدنی است که به لحاظ میراث فرهنگی باید مدیریت برنامه ریزی شده‌ای را داشته باشد. در کنار گردشگری ظرفیت صنایع دستی می‌تواند فرصتی دیگر برای  رونق اقتصادی این استان باشد. بیشتر استان‌ها برای تقویت بعد گردشگری و صنایع دستی خود باید ظرفیت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی را تفکیک کنند به فرض مثال یک مدیر کل در سطح استان توانایی این را ندارد بیش از هزار اثر تاریخی و هنری و گردشگری را تفکیک کند.

یزدی خواه تصریح کرد: همچنین اعضای کمیسیون فرهنگی شب گذشته دیداری با آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان داشتند و موضوعات فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی مردم  در این نشست مورد توجه قرار گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: سفرهای کمیسیون فرصتی است برای شناسایی نقاط ضعف و قوت مسائل فرهنگی، هنری و حتی ورزشی با دسته بندی هریک از موضوعات که با مشکلات مطرح شده از طریق کمیسیون فرهنگی این مسائل مورد  توجه و پیگیری  قرار می‌گیرد.

منبع: خانه ملت

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.