• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

برنامه‌ریزی برای رونق گردشگری یزد بر مبنای موزه‌ها

  • کد خبر : 8981
  • 14 جولای 2022 - 9:13
برنامه‌ریزی برای رونق گردشگری یزد بر مبنای موزه‌ها
گردشگرآنلاین - سرپرست معاونت گردشگری یزد از برنامه‌ریزی برای رونق گردشگری و برگزاری رویدادهای گردشگری بر مبنای موزه‌ها خبر داد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، مصطفی سپهری با بیان این‌که رونق گردشگری یزد، در موزه‌ها جزء برنامه‌های ماست، گفت: «یکی از زیرساخت‌هایی که به‌خوبی قابلیت بهره‌برداری در توسعه گردشگری دارد، موزه‌ها هستند که علاوه بر بازدید می‌توانیم برای برگزاری رویدادهای موضوعی در خصوص موزه‌ها برنامه‌ریزی کنیم.»

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با بیان این‌که استفاده از ظرفیت موزه‌ها در حوزه گردشگری مورد توجه شایسته واقع نشده است، گفت: «خوشبختانه تعدادی از موزه‌های یزد، مانند موزه خودرو و موزه اسناد و نسخ در برگزاری فعالیت‌ها و رویدادهای موضوعی متنوع نقش بسیار مهمی دارند و می‌توانیم گردشگری را بر مبنای موزه‌ها نیز رونق دهیم.»

او از فعالیت کمیته‌ای تخصصی در حوزه موزه‌ها با رویکرد موزه‌گردی و گردشگری موزه‌ها در یزد خبر داد و گفت: «موزه‌ها جزء زیرساخت‌هایی هستند که فعالیت مداوم دارند و استفاده از این ظرفیت در حوزه گردشگری می‌تواند در رونق گردشگری داخلی به‌خصوص برای شهروندان یزدی مؤثر باشد.»

سپهری با بیان این‌که موزه‌ها باید بیش‌ازپیش مورد توجه واقع شوند، گفت: «در حال برنامه‌ریزی هستیم تا موزه‌ها را در سراسر استان رونق دهیم و از این بستر برای رشد گردشگری استفاده کنیم.»

یَزد مرکز استان یزد و شهرستان یزد است که یکی از کلانشهرهای ایران شناخته می‌شود و در دشت یزد_اردکان قرار گرفته‌است. یزد که به نخستین شهر خشت خام جهان شهره است به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران و بیست‌ودومین اثر تاریخی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. شهر یزد یکی از قطب‌های پزشکی و فرهنگی ایران به‌شمار می‌آید که نخستین صندوق امانات جهان ۱۷۰۰ سال پیش در حوضه تمدن این شهر بنا نهاده شده‌است.

اوج آبادانی یزد، از سدهٔ «هشتم هجری» به بعد بوده و اتابکان یزد از مهم‌ترین عوامل پیشرفت این شهر در سده‌های گذشته به‌شمار می‌روند. بافت تاریخی شهر یزد در تاریخ ۱۶ اسفند ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۱۵۰۰۰، به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. یزد به عنوان شهر بادگیرها، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شهر شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب معروف است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.