• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

برپایی جشنواره گلاب‌گیری در محوطه کاخ مروارید

  • کد خبر : 21024
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۲۱
برپایی جشنواره گلاب‌گیری در محوطه کاخ مروارید
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از برگزاری جشنواره گلاب گیری تا ۱۰ خرداد ماه در محوطه مجموعه فرهنگی- تاریخی مروارید و استقبال عمومی از این جشنواره خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از البرز، رحیم خاکی افزود: غرفه بزرگی در مرکزیت جشنواره به گلاب‌گیری سنتی و همچنین فروش گلاب و محصولات مشتق از آن شامل انواع شربت‌ها اختصاص دارد.

به گفته مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز این جشنواره برای اولین سال به صورت کاملا زنده و با گلاب‌گیری به روش‌های معمول سنتی انجام می‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند از نزدیک با مراحل این کار آشنا شوند.

خاکی با بیان اینکه حدود ۷۵ غرفه صنایع دستی و سوغات از استان‌های مختلف شامل کرمانشاه، همدان، تبریز، اصفهان، یزد و غیره در حاشیه جشنواره برپا شده است، اظهار کرد: همچنین برنامه‌های جانبی از جمله اجرای موسیقی محلی نواحی و آیین های محلی اقوام مختلف همه روزه در محل جشنواره برگزار می‌شود.

او هدف اصلی از برگزاری چنین رویدادی را تبدیل گل به برند اصلی البرز دانست و افزود: البرز از لحاظ کشاورزی و روند تولید و توزیع گل محمدی جزو قطب‌های کشور محسوب می‌شود و مزرعه‌های بزرگی در لبرز از جمله در ساوجبلاغ و نظرآباد وجود دارند که وجود همه این عوامل باعث شده تا البرز از لحاظ توسعه گردشگری کشاورزی یک منطقه مهم  کشوری به شمار رود.

خاکی با اشاره به اینکه البرز ظرفیت معرفی به عنوان قطب گل کشور را دارد و جشنواره گل لاله نیز اکنون در تقویم رویدادهای گردشگری البرز ثبت شده، بیان کرد: قصد داریم جشنواره گلاب‌گیری را در تقویم رویدادهای گردشگری البرز ثبت کنیم به این ترتیب در سال‌های آینده به رویداد ملی تبدیل شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: با توجه به ظرفیت‌های البرز در برگزاری رویدادهای گردشگری کشاورزی در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری رویدادهای کشاورزی مانند جشنواره هایی چون نعناع، دارچین و زردچوبه در ماه‌های آتی هستیم.

گفتنی است برگزاری جشنواره گلاب‌گیری برای اولین بار است که به صورت زنده و مرحله به مرحله در محوطه کاخ مروارید انجام می‌شود.

برپایی جشنواره گلاب‌گیری در محوطه کاخ مروارید

برپایی جشنواره گلاب‌گیری در محوطه کاخ مروارید

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=21024

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.