• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

برپایی ۵۱۸ غرفه صنایع‌دستی گیلان در طرح‌ سالم‌سازی دریا

  • کد خبر : 9127
  • 17 جولای 2022 - 11:21
برپایی ۵۱۸ غرفه صنایع‌دستی گیلان در طرح‌ سالم‌سازی دریا
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از برپایی ۵۱۸ غرفه عرضه محصولات تولیدی هنرمندان صنایع‌دستی استان در طرح سالم‌سازی دریا خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، ولی جهانی افزود: طرح‌ سالم‌سازی دریا اقدامی در راستای رفع دغدغه‌ هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان برای ایجاد فضایی برای عرضه محصولات فاخر صنایع‌دستی در مناطق پرتردد گردشگران انجام شده است.

وی اظهار داشت:غرفه های یاد شده  در شهرستان‌های بندرانزلی، آستارا، املش، تالش، خمام، رشت، رضوانشهر، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، رودبار، رودسر، سیاهکل، صومعه‌سرا، فومن، لنگرود، ماسال و لاهیجان تا پایان تابستان امسال برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گفت:بیش از ۲۷ هزار هنرمند صنایع‌دستی در حدود ۴۲ رشته مختلف تولید محصولات هنرهای سنتی گیلان مشغول به فعالیت هستند و هفت شهر و روستای استان گیلان نیز با برندهای ملی و جهانی به عنوان شهر و روستاهای صنایع‌دستی معرفی شده‌اند.

جهانی ادامه داد: این اداره‌کل در نظر دارد با احیاء رشته‌های در معرض فراموشی و همچنین رونق‌بخشی به برند محصولات صنایع‌دستی استان گیلان در قالب طرح‌های کیفی‌سازی و برگزاری طرح‌های توسعه مهارت‌های فردی هنرمندان صنایع‌دستی ضمن ایجاد شرایط رونق تولید، زمینه تکمیل زنجیره‌ ارزش صنعت گردشگری استان گیلان را فراهم سازد.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به ادامه برگزاری نمایشگاه‌های موقت صنایع‌دستی در گیلان گفت: در تلاشیم با همکاری و مساعدت سایر دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان بتوانیم با استفاده‌ از فضاهای موجود، غرفه‌های دائم و موقت عرضه محصولات صنایع‌دستی استان گیلان را بویژه در مناطق پرتردد و گردشگرپذیر استان در ایام مختلف سال برپا کنیم.

استاندار گیلان اخیرا در جلسه ستاد ساماندهی سواحل گیلان که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در استانداری برگزار شد با اشاره به اجرای ۳۴ طرح‌ سالم‌سازی دریا در استان گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد طرح‌های سالم‌سازی گیلان، تمامی مؤلفه‌های استاندارد مورد نظر ستاد ساماندهی سواحل را رعایت کرده‌اند.

استان گیلان با داشتن حدود ۲۸۶ کیلومتر نوار ساحلی از چابکسر تا آستارا پس از مازندران بیشترین سهم را از سواحل دریای خزر در اختیار دارد. هر ساله پذیرای میلیونها گردشگر است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9127

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.