• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

برگزاری اولین جشنواره سیب و انگور سلماس

  • کد خبر : 13517
  • 27 اکتبر 2022 - 11:38
برگزاری اولین جشنواره سیب و انگور سلماس
گردشگرآنلاین - اولین جشنواره سیب و انگور سلماس با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی برگزار شد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین از آذربایجان غربی، جلیل جباری در اولین جشنواره سیب و انگور سلماس اظهار کرد: «تلاش می‌شود این جشنواره در تقویم جشنواره‌های گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گنجانده تا هر ساله در زمان مشخصی برگزار شود.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: «برگزاری مستمر این جشنواره نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه‌های مربوطه از جمله فرمانداری، شهرداری، جهاد کشاورزی و … است.»

او گفت: «هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی معرفی ظرفیت‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی شهرستان‌ها بوده و نیز این جشنواره فرصتی برای طرح موضوعات و حل مشکلات مربوط به کشاورزی را فراهم می‌کند.»

جباری تصریح کرد: «سلماس از ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری کشاورزی و ایجاد واحدهای بوم‌گردی برخوردار بوده و در سند جامع توسعه استان نیز به این ظرفیت‌ها اشاره شده است.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: «این اداره‌کل آمادگی دارد با ارائه تسهیلات و کاهش بروکراسی‌های اداری از سرمایه‌گذاری در استان حمایت کند.»

او بیان کرد: «امسال تسهیلات صنایع‌دستی به همه متقاضیان از محل تبصره ۱۸ پرداخت شده است و برای حمایت از توسعه رشته‌های مختلف صنایع‌دستی آمادگی وجود دارد.»

جباری همچنین گفت: «پرونده ثبت ملی رشته زین‌سازی در قالب پروژه مشترک با سایر استان‌ها تهیه شود.»

سَلماس یکی از شهرهای منطقه شمال غرب ایران که در استان آذربایجان غربی واقع شده‌است. سلماس دارای مرز زمینی با کشور ترکیه می‌باشد و از بازارچه مرزی و منطقه اقتصادی ویژه برخوردار است. سلماس یکی از شهرهای جاذب توریست می‌باشد. منطقه سلماس همچون دیگر مناطق آذربایجان با داشتن طبیعتی زیبا و کوهستان‌های سرسبز و پرآب توانسته‌است در طول تاریخ بشری، مأوای مناسبی برای اسکان و زیست گروه‌های مختلف انسانی فراهم کند.

از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری سلماس می‌توان به آبشار خور خورا، کلیساهای هفتوان، قلعه چهریق، قلعه قارنی یاریق، درّه زولاچای، تالاب چیچک، درّه تمر، آب گرم ایستی‌سوو سنگ نگاره خان تختی را نام برد.

برگزاری اولین جشنواره سیب و انگور سلماس

برگزاری اولین جشنواره سیب و انگور سلماس

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=13517

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.