• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

برگزاری برنامه‌های گردشگری مذهبی در یزد

  • کد خبر : 11408
  • 13 سپتامبر 2022 - 11:45
برگزاری برنامه‌های گردشگری مذهبی در یزد
گردشگرآنلاین - سرپرست معاونت گردشگری یزد از تداوم مراسم آیینی گردشگری معنوی یزد خبر داد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین از یزد، مصطفی سپهری با بیان این‌که برگزاری آیین‌های مذهبی در یزد همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: «برگزاری سوگواره طولانی‌ترین نخل‌برداری ایران در تفت با همکاری فرمانداری، بخشداری و فعالان گردشگری و همچنین کمیته گردشگری معنوی برگزار خواهد شد.»

سرپرست معاونت گردشگری یزد با اشاره به این‌که تولید محتوای کمیته گردشگری معنوی مذهبی برای گردشگران داخلی و خارجی ادامه دارد، گفت: «یکی از رویدادهای مهم استان یزد در حوزه گردشگری معنوی و مذهبی، مراسم آیینی روستای توت اردکان هم‌زمان با اواخر ماه صفر است که در این خصوص نیز تولید محتوا خواهد شد.»

سپهری با اشاره به این‌که ظرفیت مراسم مذهبی و معنوی یزد یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها در حوزه گردشگری است، تصریح کرد: «گردشگری معنوی و مذهبی یکی از انواع گردشگری است که در بعد آئین‌های محرم به‌خوبی از ظرفیت‌های آن برخوردار هستیم به‌طوری‌که علاوه بر مراسم بسیار متنوع مذهبی، شاهد ریشه‌های تاریخی و فرهنگی در این آیین­ها هستیم که مردم به‌خوبی در حفظ آن‌ها اقدام کرده‌اند.»

شهر یزد به دلیل بادگیرها، قنات‌ها، معابد آتش زرتشتیان و معماری خشتی خاصش و همچنین کویر منحصر به فردش با داشتن دیدنی های یزد معروف است. یزد دارای کوچه‌هایی تنگ و باریک، معروف به کوچه‌های آشتی کنان است و می‌گویند در قدیم اگر دو شخص با هم قهر بودند و در این کوچه‌ها به هم روبر می‌شدند. به دلیل باریکی بیش از حد و عبور تنها یک نفر با هم مجبور به آشتی می‌شدند. شهر تاریخی یزد، مانند و نیز اروپایی در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

یزد یکی از شهرهای باستانی و بسیار قدیمی ایران به قدمت ۴٠٠٠ سال است. عده‌ای از تاریخ نویسان شهر یزد را به زمان اسکندر مقدونی و ساخت زندانی با این نام و عده‌ایی دیگر به دوره ساسانیان و یزد گرد اول نسبت می‌دهند. این شهر در دوره هخامنشیان یکی از راه‌های پررونق چاپاری و پستی به شمار می‌رفته است.

برگزاری برنامه‌های گردشگری مذهبی در یزد

برگزاری برنامه‌های گردشگری مذهبی در یزد

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11408

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.